Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Stadskanaal 1

Geschreven op 19 februari 2016 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Stadskanaal 1

Goed beginnen - bijzondere duels - proficiat Wouter Marinus

Afgelopen zondag leek het zo'n fraaie voetbalzondag te worden op sportpark WOLTINGESLAG. Er zouden die zondag 3 wedstrijden achter elkaar op het kunstgrasveld worden gespeeld en tevens zouden er TV-opnamen worden gemaakt rondom ons oud jeugdlid en thans profspeler bij PEC ZWOLLE WOUTER MARINUS.

WOUTER was namelijk genomineerd als "één van de drie kandidaten" voor sportman van het jaar 2015 van de provincie Drenthe. De andere kandidaten waren wielrenner Bart Jan Lindeman (o.a. winnaar van een bergetappe in "de Vuelta") en schaatser Gerben Jorritsma (o.a. winnaar van een internationale schaatswedstrijd op de 1000 meter te Calgary). Uiteindelijk werd Bart Jan Lindeman "sportman van het jaar 2015" van de provincie Drenthe.

Voor deze provinciale prijs werden van de 3 kandidaten TV-opnamen gemaakt voor TV DRENTHE SPORT. Derhalve werden ten behoeve van WOUTER MARINUS afgelopen zondag op sportpark WOLTINGESLAG opnamen gemaakt, met daarbij interviews met één van zijn vroegere jeugdtrainer Richard Rijstenberg en elftalleider Klaas Baas. U kunt deze special bewonderen op TV DRENTHE SPORT.

Voor WOUTER een mooie beloning voor zijn doorbraak dit seizoen bij PEC ZWOLLE, waarbij hij belangrijk was voor de ploeg. Met o.a. treffers tegen DE GRAAFSCHAP, FC UTRECHT en RODA JC + een belangrijke vooractie in het gewonnen thuisduel tegen FC TWENTHE.

Langs deze weg: PROFICIAT voor WOUTER MARINUS.

Helaas gingen door winterse omstandigheden de wedstrijden van ZUIDWOLDE 1-ZUIDWOLDE 3 - en ZUIDWOLDE 5 niet door.

A.s. zondag speelt ZUIDWOLDE 1 een thuiswedstrijd tegen STADSKANAAL, de runner-up cq de nr. 2 in de competitie. STADSKANAAL is op dit moment de ploeg in vorm en behaalde in het kalenderjaar 2016 prima competitieresultaten tegen MUSSELKANAAL (5-3 winst) een 0-0 in COEVORDEN tegen koploper RAPTIM en daarnaast nog winst (3-1) tegen FC TER APEL.

Eerder dit seizoen speelde ZUIDWOLDE in STADSKANAAL met 0-0 gelijk tegen de ploeg van Rick Slor. Een verdiend punt dat wel, maar met name in de beginfase van beide helften was STADSKANAAL bijzonder gevaarlijk en kwam ZUIDWOLDE goed weg. Zondag a.s. zal ZUIDWOLDE vanaf het begin van de wedstrijd dan ook goed bij de les moeten zijn.

Een goed resultaat kan een mooie basis zijn voor een belangrijke fase in de competitie.

Succes mannen.

Ook ZUIDWOLDE 2 zit in een belangrijke fase van de competitie. Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE 2 thuis een wedstrijd tegen STEENWIJKER BOYS 2. Een overwinning van het op de 2e plaats staande ZUIDWOLDE  kan een mooie opsteker zijn voor de eerstvolgende belangrijke uitwedstrijd tegen STEENWIJK 2 (de huidige nr. 3 in de competitie).

Koploper ZUIDWOLDE 3 speelt in SLAGHAREN een topwedstrijd tegen de nr. 2 in de competitie EMMS 2. Winst kan een mooie basis zijn voor een fraaie eindfase van de competitie.

Tsja en dan speelt  ZUIDWOLDE 4 thuis een duel tegen WKE 3, tenminste als de vereniging WKE nog bestaat. Eerder deze week werd de club WKE op last van de Belastingdienst failliet verklaard, maar de laatste berichten zijn dat men bezwaar/beroep heeft aangetekend tegen het faillissement. Verwacht mag dan ook worden, dat dit duel gewoon doorgaat.

Tot slot speelt ZUIDWOLDE 5 (FC ECHTEN)  een uitduel tegen VIOS 3 uit Oosterhesselen. Het is het duel tussen de nr. 7 en 9 van de competitie. Het is een uidaging voor de Echtenaren om dit duel te winnen. Bij winst heeft men de aansluiting met het hoger staande VIOS weer te pakken.

Kortom weer een interessante voetbalzondag. Het bestuur van vv ZUIDWOLDE wenst alle Zuidwoldiger ploegen weer veel succes toe.