Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Valthermond 1

Geschreven op 13 april 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Valthermond 1

Belangrijk duel

Ook dit weekeinde is er weer een zgn. dubbelprogramma bij Zuidwolde 1 en Zuidwolde 2. Beiden spelen duels tegen respectievelijk Valthermond 1 en 2. Hoe het ook zij voor beide teams zijn dit in de zgn. "hamsterweken" belangrijke duels, waarbij het om de knikkers gaat.

Zuidwolde 1

Afgelopen donderdagavond verloor Zuidwolde het belangrijke uitduel tegen Olyphia (3-1). In ondertal kwam Zuidwolde ietwat ongelukkig op een 2-0 achterstand (ongelukkige eigen goal + kort voor rust de 2e tegentreffer). Kort na de rust kopte Martijn Spijkerman de aansluitingstreffer binnen (2-1), waarna Zuidwolde meerdere kansen kreeg op de gelijkmaker (o.a. een strafschop). Helaas viel de gelijkmaker niet en als jezelf niet scoort dan doet de ander het wel. In de 71e minuut viel de 3-1, maar ook daarna kreeg Zuidwolde voldoende kansen om te scoren. Dit gebeurde echter niet en zo eindigde deze wedstrijd in een 3-1 nederlaag. Ondanks deze nederlaag was het bemoedigend, dat Zuidwolde vele kansen kreeg op een beter resultaat. Door dit resultaat staat er komende zondag in het duel tegen Valthermond druk op het elftal van coaches Bas Bijen en Gerald Kreuze. Er zal een resultaat neergezet moeten worden.

De duels tussen Zuidwolde en Valthermond zijn vanuit historisch perspectief altijd fraaie duels geweest, alwaar Valthermond veelal de bovenliggende partij was. Eerder dit seizoen (28 januari 2018) werd de uitwedstrijd gespeeld. Deze eindigde toen in een 1-1 gelijkspel. Lange tijd leek Zuidwolde door een treffer van Robin Steenbergen 3 punten weg te snoepen bij Valthermond. Kort voor het einde scoorde Demy te Velde in de 86e minuut de gelijkmaker. Beide teams hebben naderhand weinig punten behaald, zodat komende zondag gesproken mag worden van een belangrijk duel.

Zuidwolde 2

Bij rust stond het reserveteam van Zuidwolde afgelopen zondag op een 1-0 voorsprong tegen SC Erica. Helaas kon men de lijn van de 1e helft niet doortrekken en werd uiteindelijk met 4-2 verloren van de ERICANEN. Komende zondag speelt Zuidwolde 2 een uitduel tegen Valthermond 2. Eerder dit seizoen (28 januari 2018) wist ZUIDWOLDE 2 in de slotseconden een sensationele 2-1 te behalen op "de Mondkers". Weten "de mannen van de 3 J's" opnieuw voor een huzarenstukje te zorgen?

Zuidwolde 3

Zuidwolde 3 ging afgelopen zondag fors onderuit in en tegen Beilen 3 (8-1). Komende zondag speelt Zuidwolde 3 op de thuisbasis een duel tegen het reserveteam van HOC. Eerder dit seizoen (openingsduel van dit seizoen) behaalde Zuidwolde 3 in het uitduel een verdienstelijk resultaat (3-3). Aanvang van het duel op sportpark Woltingeslag: 11.30 uur

Zuidwolde 4

Het was een "narrow-escape" voor ZUIDWOLDE 4 afgelopen zondag in "de classico" tegen "De Echten". Een nipte 2-1 zege, waarbij de Echtenaren het niet troffen, dat doelman Stefan Klein in een bloedvorm verkeerde. Zodoende wist Zuidwolde 4 "met de hakken over de sloot" de 3 punten binnen te slepen. Komende zondag zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden in het uitduel tegen RAPTIM 5.

De Echten

Zuidwolde 5 maakte het Zuidwolde 4 afgelopen zondag knap lastig en had zeker recht op meer dan de nipte 2-1 nederlaag. Het is dan ook onverklaarbaar, dat "De Echten" thans de laatste plaats innemen in de competitie. Er zit absoluut meer in. Komende zondag is men vrij. Het eerstvolgende duel is komende donderdagavond thuis tegen BEILEN 6.

Nieuws van de Powervrouwen

Afgelopen weekeind speelden onze "powervrouwen" hun eerste wedstrijden in de nieuwe voorjaarscompetitie. En hoe! Beide vrouwenteams verloren geen enkel duel. POWERVROUWEN1-team won tegen de andere standaardteams al haar 3 duels en gaan fier aan kop in hun competitie. Het fonkelnieuwe "POWERVROUWEN2-team" liet zich eveneens niet onbetuigd en speelde al haar duels gelijk. Een goed begin is het halve werk

45+-team

Het 45+-team had het moeilijk tegen het ongenaakbare 45+-team van Hollandscheveld. Het leverde een 6-1 nederlaag op. Het 2e duel tegen tegen Pesse 45+ leverde echter een 3-2 overwinning op. Door dit resultaat staat Zuidwolde 45+ op een keurige 5e plaats in de competitie

Het bestuur van Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komende zondag veel succes toe.