Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - VKW 1

Geschreven op 15 februari 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - VKW 1

"Virtuele" koploper op bezoek

Zondag a.s. krijgt Zuidwolde de koploper in de 2e klasse L - gelet op het minste aantal verliespunten - VKW uit Westerbork op bezoek. Door de vele afgelastingen in de achterliggende periode is de competitiestand onoverzichtelijk geworden. Er zijn elftallen, die 14 wedstrijden hebben gespeeld (Stadskanaal en Dedemsvaart); er zijn elftallen, die 13 wedstrijden hebben gespeeld (SC Erica en Lemelerveld); er zijn elftallen die 12 wedstrijden hebben gespeeld (VKW, Valthermond, Germanicus, Heerde, Raptim en Ruinerwold); er zijn elftallen, die 11 wedstrijden hebben gespeeld (Beilen en Emmeloord) en er zijn elftallen, die slechts 10 wedstrijden hebben gespeeld (Zuidwolde en Olyphia).

VKW staat formeel op de derde plaats, maar heeft het minste verliespunten en is op basis daarvan feitelijk de koploper. De Westerborkers verloren slechts de eerste twee competitiewedstrijden van dit seizoen (derby tegen Beilen ging thuis met 0-1 verloren). De 2e competitiewedstrijd verloor men van de huidige nr. 2 in de competitie Dedemsvaart (5-3 verlies). Daarna begon feitelijk de victorie, die begon met een 3-2 thuiswinst op .......... ZUIDWOLDE. Een overwinning, die pas in blessuretijd tot stand kwam. ZUIDWOLDE kwam in dat duel op een 0-1 voorsprong, dankzij een goal van Robin Steenbergen. V.K.W. kwam vervolgens langszij via een treffer van Anjo Willems. Nog voor rust kwam ZUIDWOLDE op een 1-2 voorsprong via een zeer fraaie treffer van Leon Schoemaker. Rond de 60e minuut van de wedstrijd moest Zuidwolde met 10 man verder, vanwege een veldverwijzing voor Mark van de Beld. Lang leek Zuidwolde de 1-2 stand over de streep te kunnen trekken, maar in de 82e minuut knalde andermaal Anjo Willems V.K.W. weer naast ZUIDWOLDE (2-2). In de 90+2 tijd scoorde Anjo Willems de 3-2. Kort daarop kreeg Frans Capellen nog een dot van een kans, doch V.K.W.- doelman Martijn Mulder wist nog met een reflex de bal nog over de goal te tikken. ZUIDWOLDE had misschien wel een gelijkspel verdiend, maar het moet gezegd worden, dat toen al zichtbaar was dat VKW gewoon een goede ploeg heeft. Die trend heeft zich nadien ook voortgezet, waardoor VKW zich virtueel koploper in de 2e klasse L mag noemen. Met name Anjo Willems (13 goals) en de laatste tijd sterk in vorm zijnde Frits Nijstand (10 goals) zijn de goalgetters van VKW.

ZUIDWOLDE heeft tot op dit moment nog maar 10 competitiewedstrijden gespeeld en dat zal tot gevolg hebben, dat er zeker doordeweeks gespeeld zal moeten worden. Gelet op het vorenstaande mag zondag a.s. een interessant duel verwacht worden.

Zuidwolde 2 heeft vrijaf.

Zuidwolde 3 komt voor het eerst sinds 3 december 2017 weer uit de winterslaap en speelt zondag a.s. thuis tegen RAPTIM 4. Een echte 6-puntenwedstrijd, want het verschil in punten is slechts 3 in het voordeel voor de Coevordenaren. Eveneens een interessant duel derhalve zondag a.s. om 11.30 uur op Sportpark Woltingeslag.

Zuidwolde 4 (afgelast) is tot op dit moment ongeslagen koploper. Alle wedstrijden werden tot nu toe overtuigend gewonnen. Ook afgelopen zondag werd gedecideerd met 7-2 gewonnen van Hoogeveen 3 of beter gezegd van de ploeg van de Anninga's. De Anninga's lieten nog steeds zien uit het goede voetbalhout te zijn gesneden en met name de steekpasses waren weer als vanouds. 7-2 winnen is leuk, maar met name de 2 tegengoals waren veelzeggend. Het aantal tegengoals voor Zuidwolde 4 steeg in 1 wedstrijd met meer dan 20%. Even goed bij de les blijven, mannen. Komende zondag opnieuw een derby. Dit keer de lastige uitwedstrijd tegen de ploeg van Albert Dekker, t.w. IJHORST 2. We duimen voor Zuidwolde 4.

Zuidwolde 5 (afgelast) Tot slot "de die-hards" uit Echten. Ook zij speelden voor het laatst op 3 december 2017 hun laatste wedstrijd (nipt 2-1 verlies tegen Dwingeloo 5). Dus ook "de Echten" komen uit de winterslaap en spelen zondag a.s. thuis om 10.30 uur tegen Beilen 6. Ook voor "de Echten" een "6 punten wedstrijd" tegen de Beilenaren. Weten "de Echtenaren" dit duel te winnen, dan pikken ze weer aan bij o.a. de Beilenaren.

Kortom komende zondag is er weer een interessante voetbalprogramma bij ZUIDWOLDE.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.