Voorbeschouwing Zuidwolde-Zwartemeer

Geschreven op 09 oktober 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde-Zwartemeer

Good-feelings- "sudden deathgoal" Erwin Fieten
Afgelopen zondag speelde ZUIDWOLDE 1 met 0-0 gelijk in en tegen STADSKANAAL.
Wat is het dan 1 punt gewonnen of 2 punten verloren?. Ik ben geneigd te zeggen, dat er 1 punt gewonnen is.
Stadskanaal behoort naar mijn mening tot één favorieten in de 3e klasse D. Met name in de aanvangsfasen van beide helften trachtte STADSKANAAL een voorsprong te forceren. De equipe van coach Jarrisch Keizer wist zich daar knap onderuit te spelen en nam gaandeweg beide helften steeds nadrukkelijker het heft in handen en creëerde zeker ook kansen om te scoren. Het veldspel van de roodzwarten was bij vlagen zeer goed te noemen en men wist STADSKANAAL op basis van eigen voetbalkwaliteiten terug te dringen.

Ook de busreis van en naar Stadskanaal was prima geregeld. Met een volle bus en ook met een goede "after-sales-catering" zat de stemming er goed in.

Ik ben er van overtuigd, dat de goals en de overwinningen binnenkort weer gaan komen. Komende zondag wacht daarin het sterke "ZWARTEMEER", de nummer 2 op dit moment van de competitie.

ZWARTEMEER won overigens 4 van hun 5 competities, met relatief bescheiden overwinningen. Allen het duel tegen Gieten werd met 3-1 verloren. Kortom een geduchte tegenstander voor ZUIDWOLDE.
De statistieken tussen beide ploegen zijn in het voordeel van ZWARTEMEER. De ZUID-OOST-drenthen wonnen in de achterliggende seizoenen 3 van de 6 duels. Zuidwolde won er 2 duels. 1 Duel eindigde in een gelijkspel.
Kortom de ploegen zullen aan elkaar gewaagd zijn. Derhalve voor het publiek een interessant duel om te bezoeken.

Zuidwolde 2 leek afgelopen zondag genoegen te moeten nemen met een gelijkspel tegen Steenwijk-west of beter gezegd STEENWIJKER BOYS 2. Bij een 1-1 stand mocht
Erwin Fieten in de laatste minuut een vrije trap nemen. Met een ferme trap wist hij met zo'n typische "Sudden-death-goal" de 3 punten mee te nemen naar Woltingeslag.
Een typische "duitse goal" zou ik willen zeggen. Kort voor het einde "sneaky" scoren, zodat een tegenstander geen tijd meer heeft om nog te gelijk te maken. Het gejuich van ZUIDWOLDE 2 was zelfs tot in Stadskanaal te horen. Door dit resultaat mag ZUIDWOLDE 2 zich thans mede-koploper noemen.
Komende zondag heeft ZUIDWOLDE 2 andermaal een leuke pot om te voetballen. De derby tegen RUINERWOLD 2. Ook dat is zondagmorgen om 11.00 dus een mooi duel om te aanschouwen op sportpark Woltingeslag.

Zuidwolde 3 had het afgelopen zondag lastig tegen het reserveteam van EMMS uit Slagharen. De HUTA-BOUW-Boys moesten genoegen nemen met een gelijkspel. Komende zondag wacht een uitwedstrijd tegen het reserveteam uit Barger-Compascuum. We verwachten echter wel 3 punten voor ZUIDWOLDE 3.

Is mede-koploper Zuidwolde 4 voldoende uitgerust voor hun topduel tegen tegen TWEDO 3. Ook dit belooft een fraai topduel te worden op de vroege zondagmorgen op Sportpark
Woltingeslag. We duimen voor ZUIDWOLDE 4.

Zuidwolde 5 (FC ECHTEN) verraste vriend en vijand door het nog ongeslagen (alle duels gewonnen) VIOS 3 knap een punt af te snoepen (3-3). De Echtenaren lijken "het lek boven te hebben". De productie ging door het aantal gescoorde doelpunten met bijna 100% omhoog. Dit moet de ploeg een flinke "boast" geven. Komende zondag een lastige uitwedstrijd tegen Germanicus 6. Succes mannen.

Het weekend begint echter al op vrijdagavond als ZUIDWOLDE 45+-team 2 wedstrijden speelt op sportpark "Bentinckspark te Hoogeveen tegen HZVV45 + 1 en 2. Weet Zuidwolde 45+ haar huidige podiumplek een goed vervolg te geven ?

Kortom een interessant "supersunday-feelingsweekend" lijkt in het verschiet te liggen met waarschijnlijk ook nog een mooi weertje er bij.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams veel succes toe.