Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Zwolle 1

Geschreven op 06 oktober 2016 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Zwolle 1

Eén zwaluw maakt nog geen zomer/ de heilige "0"/ Lady's night.

Afgelopen zondag boekte Zuidwolde 1 haar eerste competitiezege van dit seizoen. Met maar liefst 0-4 werd ZUIDWOLDE derbywinnaar in het duel met DWINGELOO. Met name het niet incasseren van tegentreffers zal tot tevredenheid stemming. Op dit moment is zeker de "0" achterin meer dan heilig. Nu de kop eraf is, zal ZUIDWOLDE 1 zeker niet al te euforisch moeten gaan denken. Inderdaad één zwaluw maakt zeker nog geen zomer, maar het is wel even lekker een pot voetbal te hebben gewonnen.

Komende zondag wacht opnieuw "een oosterse tegenstander". Dit keer "de gelen van SV ZWOLLE". Vanuit het verre verleden was ook SV ZWOLLE een oude bekende van vv ZUIDWOLDE. Tot medio de jaren '80 van de vorige eeuw speelden beide teams in de afdeling ZWOLLE competitieduels tegen elkaar. Naderhand speelde ZUIDWOLDE  in de afdeling NOORD van de KNVB.

Na meer dan 30 jaar staat thans dit duel weer op de wedstrijdkaart. S.V. ZWOLLE is de vereniging alwaar o.a. RON JANS (coach PEC ZWOLLE) ooit zijn voetbalcarrière begon.

Voor ouderen onder ons was ook HENNIE VAN NEE een bekende speler, die ooit in het profvoetbal slaagde (ZWOLSCHE BOYS/ HERACLES / PEC ZWOLLE/ GVAV-(FC GRONINGEN)/ KICKERS OFFENBACH (Duitsland)/LA GANTOISE (België)/CERCLE BRUGGE (België). Na een 15-jarige profcarrière sloot Hennie van Nee zijn carrière in 1971 af bij HAARLEM.

SV ZWOLLE speelt dit seizoen - na kampioen te zijn geworden in de 4e klasse H Oost - voor het eerst in de 3e klasse D KNVB afd. Noord. De Zwollenaren verkeren min of meer in eenzelfde situatie als ZUIDWOLDE tot afgelopen zondag. Ook de Zwollenaren zitten met smart te wachten op hun eerste competitiezege en hebben ook al een lastig programma achter de rug. Kortom, ZUIDWOLDE mag zondag a.s. een getergde tegenstander verwachten.

ZUIDWOLDE 2 zat afgelopen zondag met smart te wachten op hun tegenstander ZWARTEMEER 2. Het zal naar verwachting een lang wachten worden. Tot w.s. .................................. FC KLAZIENAVEEN. Woensdag 5 oktober 2016 besloten de leden van de beide verenigingen (Zaterdagclub KLAZIENAVEEN en zondagclub ZWARTEMEER (voormalige profclub Sportclub Drenthe) in te stemmen met een fusie, die ingaat per 1 juli 2017. Tevens stemde men in met prestatievoetbal op de zaterdag(avond!?). Feitelijk is het dus een voorbij voor de vv ZWARTEMEER. Adios vv ZWARTEMEER / SPORTCLUB DRENTHE. Het huidige seizoen is een verloren seizoen en verwacht mag worden, dat dit duel (Zuidwolde 2 - Zwartemeer 2) ook niet meer gespeeld gaat worden. Voor zover bekend is ZWARTEMEER 2 inmiddels uit de competitie teruggetrokken. Komende zondag speelt ZUIDWOLDE 2 een uitwedstrijd tegen het reserveteam van HOOGEZAND. HOOGEZAND 2 is de hekkensluiter in deze competitie, maar zo vroeg in het seizoen zegt dit nog niet zoveel.

ZUIDWOLDE 3 stuntte afgelopen zondag in de uitwedstrijd tegen STANFRIES 2. Met 0-1 behaalde men de eerste competitiezege in dit seizoen. ZUIDWOLDE 3 steeg daardoor naar de 10e plaats in deze competitie. Zondag a.s. speelt men de derby tegen hekkensluiter RUINERWOLD 3. We zetten in op een overwinning.

Medekoploper ZUIDWOLDE 4 won afgetekend met 9-2 van Zwartemeerse Boys 3. Komende zondag speelt men een lastige uitwedstrijd tegen medekoploper fusieclub EMMS/LUTTEN 3.

ZUIDWOLDE 5 (FC ECHTEN) dendert maar door in deze competitie. Deze keer werd DOS'63 2 met 4-2 aan de zegekar gebonden. Komende zondag zal het wat lastiger worden. Dan speelt medekoploper ZUIDWOLDE 5 een lastige uitwedstrijd tegen de nr. 3 in de competitie WEITEVEENSE BOYS 3.

Het Voetbalweekeinde begint met 45+-voetbal. Op sportpark "De Veenhoek" te Tiendeveen spelen "de oudjes" twee duels tegen respectievelijk "De Weid 45+ 1" en tegen WIJC 45+ 1.

Het echte voetbalfeest begint echter vrijdagavond op sportpark WOLTINGESLAG met Lady's voetbal. Het damesteam van vv ZUIDWOLDE (koploper in haar klasse) speelt duels tegen HOOGEVEEN VR2, USV VR1 en VVAK VR2.

Kortom weer volop voetbal komend weekeinde. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst al haar teams veel succes toe.