Voorbeschouwing Zuidwolde VR2 en Zuidwolde 4

Geschreven op 31 mei 2018 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing Zuidwolde VR2 en Zuidwolde 4

Nog een paar tandjes erbij

Afgelopen weekeinde waren er memorabele momenten voor diverse Zuidwoldiger teams. Allereerst werd het powervrouwen1-team onverwacht kampioen. Naaste concurrent VIOS uit Oosterhesselen had kennelijk last van de nodige stress en verspeelde eerst punten tegen ELIM (0-0). Het duel tussen ons VROUWEN1-team-VIOS leverde een klinkklare 3-0 overwinning op voor de roodzwarte lady's. Uiteindelijk werd het VROUWEN1-team alsnog overtuigend kampioen en dat werd nog even goed gevierd in de kantine.

Het tweede goede nieuws kwam zondagmiddag voor Zuidwolde 2. Ondanks een 4-0 nederlaag tegen Raptim 2 bleef de equipe van de 3J's naaste concurrent Wildervank 2 een punt voor. De Wildervankers verloren thuis met 1-4 van Rolder Boys 2. Door dit resultaat speelt Zuidwolde 2 ook komend seizoen in de reserve 1e klasse spelen.

Tot slot werd afgelopen zondagmiddag ook bekend, dat Zuidwolde 4 officieel kampioen was geworden in hun klasse. Naaste concurrent Wacker 3 verloor haar duel tegen Raptim 5 met maar liefst 8-1. Door dit resultaat is Zuidwolde 4 niet meer in te halen door concurrerende clubs. Uniek voor Zuidwolde 4 is dat zij het hele seizoen op de eerste plaats hebben gestaan. Chapeau mannen. Er zijn nog 2 wedstrijden te gaan, dus dat worden nog 2 feestjes.

Als klap op de vuurpijl had Zuidwolde 1 afgelopen zondag in haar duel tegen Heerde 1 een sterke comeback. Een 0-2 achterstand werd in de slotfase alsnog omgebogen in een 2-2 eindstand.

VROUWEN2 - alsnog kansen voor kampioenschap

Komende vrijdagavond kunnen onze lady's nog kampioen worden. Op Sportpark van NKVV - Dalerpeel speelt men wedstrijden tegen Zandpol VR1, SVV VR2 en NKVV VR 3-team. De roodzwarte-brigade heeft slechts 1 punt achterstand op NKVV VR3. We duimen voor onze lady's.

Zuidwolde 3 - het derdehelftenteam dendert door

Het team van Sam de Gier verraste afgelopen zondag met 12-pinter. Naaste concurrent VIOS Oosterhesselen ging met maar liefst 12-0 onderuit tegen Zuidwolde 3. Komende zondag volgt de return in Oosterhesselen. Op naar de volgende ronde dus.

Zuidwolde 4 - relaxt naar De Wijk

Kampioen Zuidwolde 4 kan inmiddels ontspannen de laatste twee wedstrijden uitspelen. Zondag a.s. een uitwedstrijd tegen Wacker 3.

De Echten - op herkansing bij de andere buren

Afgelopen zondag gingen de Echten nipt onderuit (1-2) tegen de buren van IJhorst 2. Dit duel was tevens het laatste duel van referee Willem Echten. Na ruim 32 jaar hangt Willem de scheidsrechtersfluit aan de wilgen. Willem nogmaals bedankt. Zondag a.s. spelen de Echtenaren opnieuw een duel tegen de buren van dit keer Ruinerwold. Een uitwedstrijd deze keer.

45+-team verrast

Afgelopen vrijdag verraste het 45+-team met 2x winst. Zeker de winst op het De Weide 45+ 2-team kwam onverwacht. Door deze resultaten staat het 45+-team inmiddels op een podiumplek. A.s. vrijdag speelt het 45+-team op sportpark De Marke te Pesse 2 duels tegen respectievelijk De Weide 45+ 1-team en Noordscheschut 45+ team. We duimen voor ons 45+ team.

Damian van der Haar

Tot slot attenderen wij u erop, dat er binnenkort een interview geplaatst wordt over ons oud JVZ-Zuidwolde-talent (Thans spelend voor PEC Zwolle onder 14 jaar); DAMIAN VAN DER HAAR.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger-teams voor komend weekeinde weer veel succes toe.