Voorbeschouwing HODO 1 – ZUIDWOLDE 1

Geschreven op 07 november 2015 door Bert Brontsema
Voorbeschouwing HODO 1 – ZUIDWOLDE 1

Van Egoland – naar Teamwork/samen doen – jezelf opzij zetten
Vorige week ging de voorbeschouwing over “de week van de inspiratie” – gevoed door inspirerende gastsprekers als Ron Jans, Gerard Kemkers, Ben Woldring en Bjorn Kuipers.
Wat in hun aller betoog vooral naar voren kwam “het samen doen”, met daarbij zowel succesvolle teamprestaties (Nederlands elftal van Louis van gaal en mislukkingen (achtervolgingsploeg schaatsen).
Om tot successen te komen zal een ieder moeten investeren in het team. Nu zal dit bij een groot team (Nederlands elftal + bankzitters met complete technische staf – circa 30 man/vrouw) lastiger zijn dan bij een kleiner Schaatsteam (plm. 10 personen).

Juist het omgekeerde bleek het geval. Het in aantal groter nederlands voetbalelftal presteerde op het terrein van teamwork beter dan het kleinere Schaatsteam. Ook schaatscoach Gerard Kemkers moest dat toegeven.

Het geeft de prestatie van het toenmalig Nederlands Elftal van Louis van Gaal nog meer glans. Men slaagde er ook in om de vedetten op één lijn te krijgen (Van Persie ……Huntelaar). De één accepteerde het bankzitten en de ander werd in een andere wedstrijd iets gegund. Het effect daarvan was een overweldigende teamkracht. Een ieder was bereid een offer te brengen. Dus jezelf wegcijferen in het belang van het team.

Niemand had vooraf enige verwachting van het Nederlands Elftal. Verwacht werd dat het Nederlands Elftal al in de 1e ronde uitgeschakeld zou worden. Door juist te investeren in het team werd een geweldige onverwachte prestatie neergezet.

Afgelopen zondag ging het bij ZUIDWOLDE juist op dat punt niet echt van een leien dakje.
ZUIDWOLDE kan een inspirerend voorbeeld nemen aan het toenmalig Nederlands elftal. Met allemaal jezelf opzij zetten en vooral het teambelang voorop zetten kan tot vreugdevolle momenten leiden.
Komende zondag wacht de lastige, maar tegelijk ook uitdagende match tegen HODO. Een echte derby derhalve. Veel succes mannen.

Topper Zuidwolde 2
Ook het egoland van ZUIDWOLDE 2 kan nog meer winst behalen uit het jezelf opzij zetten en extra in te zetten om teamwork. Gedeelde vreugde is dubbele vreugde. Laat de 3-1 winst op DWINGELOO volgen met een overwinning op koploper BEILEN 2. Bij winst lonkt de 1e plaats voor ZUIDWOLDE 2.

Zuidwolde 3 - Hans vd Vegt weer in de spits
Afgelopen zondag werd een 5-2 nederlaag geleden "op het kamp van WKE 2". Spits Hans v.d. Vegt stond deze keer op doel. Een spits in de goal is niet goed. Komende zondag maar aan de andere kant van het veld staan, Hans. Thuis tegen de nr. 2 in de competitie DSC '65 2. Een uitdagende wedstrijd derhalve voor de HUTA-bouw Boys.

Zuidwolde 4- Oeps alweer een topper
Koploper Zuidwolde 4 treedt thuis op Woltingeslag aan tegen de nummer 2 in de competitie VKW 4uit Westerbork. Beide teams staan met 16 punten bovenaan. Het doelsaldo van ZUIDWOLDE is echter beter. Zondag a.s. is alleen winnen van belang, want dan sla je een slag. We duimern voor de "Henk Dekker-mode-brigade".

Zuidwolde 5 (FC ECHTEN 1) - kelderduel in Hoogeveen
Ook de Echtenaren hebben hun toppertje, maar dan wel in de kelder van de 6e klasse, poule 01. Op het nepgras op sportpark Bentinckspark te Hoogeveen treden de Echtenaren aan tegen hekkensluiter HOOGEVEEN 4.

Zuidwolde 45+
Het weekend begint op de vrijdagavond met een treffen van de "golden oldies". Op sportpark "De Schutlanden" speelt ZUIDWOLDE 45+ tegen hun leeftijdgenoten van HOLLANDSCHEVELD. ZUIDWOLDER 45+ draait goed en staat momenteel met perspectieven op nog meer thans op de 2e plaats in de competitie en heeft 3 punten achterstand op koploper De Weide 45+ 2
Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.