Voorbeschouwing Zuidwolde 1 – Sleen 1

Geschreven op 25 februari 2016 door Bert Brontsema

Contractverlenging – Omdenken – Goedmaken
Los van het prima resultaat van ZUIDWOLDE 1 (2-1 winst tegen de nr. 2 in de competitie Stadskanaal) was er een verrassend negatief resultaat van ZUIDWOLDE 2 (0-3 verlies tegen Steenwijker Boys).
Wat is dit nu jongens ?!. De inkt van contractverlenging met coach Henry Vogelzang was nog amper droog of er wordt thuis gedecideerd verloren van middenmotor STEENWIJKER BOYS. Een koude douche zo op de vroege zondagmorgen mag je wel zeggen.
We leven echter in het nieuwe tijdperk van het “omdenken” (andersom denken) of wel steeds het positieve uit iets halen. Dus heb je verloren, dan maar zeggen en doen dat het een uitdaging is om de eerstvolgende wedstrijd “de kastanjes uit het vuur te halen” voor allereerst jezelf, maar ook voor de trainer. Dus ZUIDWOLDE 2: volle bak er op a.s zondag tegen STEENWIJK 2.

De warme douche kwam gelukkig nog diezelfde zondagmiddag toen ZUIDWOLDE 1 de wedstrijd tegen STADSKANAAL 1 met 2-1 won. Eerst kwam ZUIDWOLDE 1 op een 0-1 achterstond. Direct werd er “omgedacht” en in plaats van in een mineurstemming te gaan zitten, kantelde men de wedstrijd door 2x te scoren. Chapeau Zuidwolde 1. Een goed voorbeeld doet – zo verwacht ik – goed volgen.
A.s. zondag wordt de eerder afgelaste thuiswedstrijd tegen SLEEN 1 ingehaald. Ook hier kan het omdenken gestalte krijgen.

Eerder dit seizoen verloor ZUIDWOLDE onverwacht en onnodig de wedstrijd in Sleen met 4-2. Je moet maar denken “het kan alleen maar beter worden”. In herinnering haal ik deze wedstrijd even weer naar voren. ZUIDWOLDE was de bovenliggende partij en kreeg diverse mogelijkheden om de score te openen. Het wachten was op een Zuidwoldiger-treffer.
Uit het niets scoorde SLEEN kort voor rust de 1-0. In het eerste kwartier van de 2e helft liep SLEEN vervolgens uit naar een 3-0 voorsprong. ZUIDWOLDE leek tegen een kansloze nederlaag aan te lopen. De roodzwarten toonden echter veerkracht en kwamen via treffers van Marcel Linthorst en Wessel Buning terug tot 3-2. De gelijkmaker hing in de lucht. In een “alles of niets-offensief” was SLEEN in blessuretijd de gelukkigste door de 4-2 te scoren, middels een treffer van Arjan Goeree. Zo kwam een eind aan een enerverend duel. Zondag a.s. treffen beide teams elkaar opnieuw in ZUIDWOLDE op sportpark “Woltingeslag”. Dus Zuidwolde 1: goed omdenken.

Daarnaast speelt ZUIIDWOLDE 3 thuis tegen SVBC 2. Afgelopen zondag verraste ZUIDWOLDE 3 met een 1-1 gelijkspel in Slagharen tegen medekoploper. EMMS 2.

De overige teams zijn zondag a.s. vrij. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle spelende Zuidwoldiger-teams komende zondag weer veel succes toe.