Voorronde Protos Weering

Geschreven op 29 december 2015 door Mariëtte Buning

Geschreven door Bert Brontsema

Afgetekende winst MSC in Wessels Boerhal

In een afgeladen en sfeervolle "WESSELS BOERHAL" te Zuidwolde was MSC uit MEPPEL ongenaakbaar. Na de eerste 2 wedstrijden royaal gewonnen te hebben (6-0 tegen EDON en 5-1 tegen ZUIDWOLDE) waren de Meppelers feitelijk al geplaatst voor de volgende ronde. Uitsluitend tegen het fanatiek spelende VITESSE '63 uit KOEKANGE morsten de Meppelers 2 "kostbare" punten. Met 10 punten uit 4 wedstrijden werd MSC dan ook afgetekend winnaar van deze pouleronde.

De overige ploegen streden met verve voor de belangrijke 2e plaats, welke eveneens recht gaf op plaatsing voor de 2e ronde. Lange tijd leek ZZVV deze begeerde plek te veroveren. Doch in de slotwedstrijd tegen EDON verloor men onverwacht met 3-2 van de Zwollenaren.

EDON (gelieerd aan de voormalige "IJSSELCENTRALE") zag dan ook onverwacht en plotseling het licht in ZUIDWOLDE.

Met deze 3-2 overwinning bereikte EDON de belangrijke 2e plaats in deze pouleronde. Ook zij zijn daarmee geplaatst voor de volgende ronde.ZUIDWOLDE had nog wel protest aangetekend bij de wedstrijdleiding; de aanleiding was het volgende; in haar laatste wedstrijd tegen VITESSE '63 stond ZUIDWOLDE kort voor het sluiten van de markt met 2-1 voor. De gelijkmaker van VITESSE '63 zou buiten de reguliere tijd gescoord zijn. Mocht dit protest van ZUIDWOLDE gehonoreerd worden, dan zal ZUIDWOLDE mogelijk alsnog als  2e in de poule geplaatst kunnen worden voor de volgende ronde. Bij het ter perse gaan van dit bericht was nog niet duidelijk of dit protest gehonoreerd is. Al met al een scenario/thriller die past bij de historie van dit grote PWT-toernooi.

De uitslag van dit toernooi is vooralsnog

1. MSC

4-10 (doelsaldo +11)