Zaalvoetbaltoernooi Ruinen

Zaalvoetbaltoernooi Ruinen

Geschreven door Dennis Meester

Zuidwolde neemt deel aan kerstzaalvoetbaltoernooi VV Ruinen

VV Zuidwolde nam afgelopen dinsdagavond deel aan het 36e kerstzaalvoetbaltoernooi in Ruinen. Het team bestond uit een afvaardiging uit het vierde elftal en aangevuld met onze talenten Martijn Spijkerman en Dani van de Water uit de A1. Onder bezielende leiding van coach Jan Spijkerman, assistent scheidsrechter Tjisse Noordhuis en in de kleding van Kamerverhuur Groningen en Stege Makelaardij was de doelstelling duidelijk: mooi voetbal, genieten en vervolgens door naar de 2e ronde.

Hoogeveen De eerste wedstrijd tegen Hoogeveen eindigde in 2-2. Na een 1-0 voorsprong (vrije trap) konden we uiteindelijke na een 1-2 achterstand nog een gelijkspel (eigen doelpunt) uit het vuur slepen.

Dwingeloo Dwingeloo had behoorlijk indruk gemaakt in de eerste wedstrijd die ruim werd gewonnen door Dwingeloo (3-0).Binnen 1 minuut scoorde Dwingeloo de 1-0 tegen Zuidwolde. Vervolgens lag het initiatief bij Zuidwolde doordat Dwingeloo ging counteren. Vele malen werden paal en lat door Zuidwolde getest en uiteindelijk in een alles of niets poging ging Dwingeloo uiteindelijk met een 3-0 overwinning van het veld.

Ruinerwold Om nog enige kans op de 2e plaats te behouden moest er gewonnen worden van Ruinerwold. De start was een kopie van de wedstrijd tegen Dwingeloo. Zuidwolde keek direct al tegen een 1-0 achterstand aan. Echter werd er uiteindelijk met 1-2 gewonnen door 2 vrije trappen die er in suisden. Wederom werden paal en lat ook weer goed getest door Zuidwolde….

Beilen Gezien de tussenstand in de poule moest er gewonnen worden van Beilen. Beilen beschikte over een jonge frisse ploeg met toch wel wat zaalvoetbaltalenten. De strijd ging lang gelijk op en Zuidwolde had wederom moeite met scoren. De paal, maar toch ook vaak de goede keeper van Beilen, was een sta in de weg en de wedstrijd werd helaas met 1-0 verloren.

Zuidwolde werd samen met Ruinerwold 3e in de poule en dus uitgeschakeld voor de 2e ronde. Slechts 1 doelstelling niet behaald want er is met veel plezier, leuk en lekker gevoetbald door VV Zuidwolde. Een prima georganiseerd toernooi door VV Ruinen en wij wensen VV Ruinen voor het verdere verloop van het toernooi veel succes!