Geschreven op 13 april 2018 door Bert Brontsema

Olyphia 1 - Zuidwolde 1 = 3-1 (2-0)

Terechte maar onnodige nederlaag

Al vroeg in de wedstrijd moest Zuidwolde met 10 man verder (veldverwijzing Jerry Dekker). Desondanks speelde Zuidwolde onder die omstandigheden naar behoren en was zeker niet de mindere. Een ongelukkige "eigen Tor" van Steven Berghuis zorgde na een half uur voor een 1-0 achterstand. Dit zou ook de ruststand worden, maar "kort voor de thee" counterde Olyphia onverwacht naar een 2-0 voorsprong door een treffer van Jakko Veenstra. In de 2e helft werden er de nodige omzettingen toegepast en dit had een goed effect op het veldspel.

In de 52e minuut kopte Martijn Spijkerman Zuidwolde weer terug in de wedstrijd 2-1. Zuidwolde kreeg vervolgens kansen op de gelijkmaker, maar wist het net niet te vinden. In de 63e minnut leek Zuidwolde alsnog de gelijkmaker te scoren, toen er strafbaar hands werd gemaakt in het strafschopgebied van Olyphia. Olyphia-speler Ruud van Erp moest het veld verlaten. De ingeschoten strafschop van Stef Raben werd echter vakkundig gestopt door doelman Leon Knol.

In de 71e minuut kwam Olyphia ietwat gelukkig op een 3-1 voorsprong door een treffer van andermaal Jakko Veenstra. Via andermaal Martijn Spijkerman en Sven Cazemier kreeg Zuidwolde andermaal kansen op een beter resultaat. Gescoord werd er echter niet meer. Eindstand 3-1.

Opstelling Zuidwolde:

Jelmer Timmer, Stefan Liezen (Frans Capellen), Martijn Spijkerman, Steven Berghuis, Jerry Dekker, Mathijs Steenbergen, Bastin Steenbergen (Leon Schoemaker), Mark v.d. Beld, Bas Hempen, Stef Raben, Wessel Buning (Sven Cazemier).