Geschreven op 29 april 2018 door Bert Brontsema

Raptim 1 - Zuidwolde 1 = 1-3 (0-2)

Gedecideerde winst Zuidwolde

In een duel waar het om iets ging won Zuidwolde overtuigend met 1-3. Tegenstander Raptim moest winnen en Zuidwolde wilde graag winnen. Behoudens een kans in de 4e minuut kwam Raptim er in dit duel niet aan te pas. Vanaf dat moment was Zuidwolde de bovenliggende partij en kwam in de 9e minuut op 0-1 voorsprong. Zuidwolde dicteerde de wedstrijd en kwam kort voor rust op een belangrijke 0-2 voorsprong. Ook na de rust was Zuidwolde de ploeg, die het meeste recht had op de overwinning. In de 61e minuut kwam Zuidwolde op een beslissende 0-3 voorsprong. Vervolgens liet Zuidwolde de teugels wat vieren, waarna Raptim in de 74e minuut nog enigszins terugkwam door te scoren uit een standaardsituatie (1-3). Zuidwolde kwam vervolgens niet meer in de problemen en speelde de wedstrijd uiterst soeverein uit. Eindstand 1-3.

Vroege goal Zuidwolde

Voor beide teams was dit een cruciaal duel, waarbij met name Raptim alleen maar gebaat was bij winst. Raptim kreeg in de 4e minuut een geweldige kans om al vroeg op voorsprong te komen. Deze kans werd echter gemist. Nadien was er maar één ploeg, die de wedstrijd dicteerde en dat was Zuidwolde. Nagenoeg alle duels werden gewonnen. Kort na de kans van Raptim sloeg Zuidwolde in de 9e minuut genadeloos toe. Via een scherpe aanval bracht Stef Raben spits Frans Capellen in stelling. Met een bekeken kopbal klopte Frans Capellen Raptim-doelman Sander Bunskoek (0-1).

Felle duels voor Tak Spijkerman

Op het middenveld streed Martijn Tak Spijkerman felle duels uit met zijn directe tegenstander, hetgeen hem tot 3x toe de nodige kwetsuren opleverde. De Spieker liet zich niet kisten en stond als symbool voor de strijdlust van Zuidwolde zijn mannetje. Zuidwolde kreeg meerdere kansen om de score uit te bouwen. Via een prachtige aanval kreeg Leon Schoemaker in de 18e minuut een prima schotkans. Zijn uitstekende uithaal kon door doelman Sander Bunskoek ternauwernood gepareerd worden.

Sterke interceptie Cedric Jansen basis voor de 0-2

Zuidwolde kreeg meerdere kansen op de 0-2. Inzetten van Martijn Spijkerman, Frans Capellen en Stef Raben leiden net niet tot vergroting van de voorsprong. De rust leek in te gaan met een nipte voorsprong, totdat de sterk spelende centrale verdediger Cedric Jansen een perfecte interceptie had. De bal kwam vervolgens bij de eveneens sterk spelende Steven Berghuis, die met een ongekende solo Frans Capellen in stelling bracht. Diens inzet was doelman Sander Bunskoek te machtig. Ruststand 0-2

Reboundgoal Martijn Spijkerman

Ook na de thee dicteerde Zuidwolde het spel en kreeg direct al een kans via Martijn Spijkerman. Kort daarop moest Raptim een behoorlijke aderlating laten, door het wegvallen van een van hun spitsen Robin de Leeuw. Deze moest met een zware blessure het veld verlaten. Zuidwolde kreeg vervolgens weer de nodige kansen. Rond de 61e minuut volgde een waar bombardement voor de goal van Raptim-doelman Sander Bunskoek. Vanuit de rebound knalde Martijn Spijkerman Zuidwolde naar een 0-3 voorsprong. Kort daarop moest Raptim met 10 man verder, vanwege een 2e gele kaart voor Ruben Hoving.

Zuidwolde laat de teugels vieren

De wedstrijd was inmiddels gespeeld, waarna Zuidwolde de teugels liet vieren. Door het laten vieren van de teugels kon Raptim iets beter in de wedstrijd komen. In de 74e minuut kwam Raptim vanuit een standaardsituatie (vrije trap) via Arnold Malkus nog terug tot 1-3. In de slotfase wisselde Zuidwolde veelvuldig en kon o.a. A-junior Tom Buijtendorp een goed debuut maken voor de hoofdmacht van Zuidwolde. Aan de stand kwam geen verandering meer. Een dik verdiende overwinning voor Zuidwolde.

Opstelling Zuidwolde; Jelmer Timmer, Stefan Liezen, Jerry Dekker (Tiemen Wegman), Cedric Jansen, Steven Berghuis, Leon Schoemaker, Mathijs Steenbergen, Martijn Spijkerman, Stef Raben, Bas Hempen (Tom Buijtendorp), Frans Capellen (Joris de Roo).

Man van de wedstrijd: Cedric Jansen

Afbeeldingen bij dit bericht