Geschreven op 08 april 2018 door Bert Brontsema

SC Erica 1 - Zuidwolde 1 = 1-0 (0-0)

Nipt verlies Zuidwolde

Gelet op de stand in de competitie kon deze wedstrijd als een 6-puntenduel omschreven worden. Beide teams speelden vooral om niet te verliezen. Het werd al snel duidelijk, dat diegene die zou scoren winnaar zou worden. Na een 0-0 ruststand kwam SC Erica in de 53e minuut ietwat gelukkig op een 1-0 voorsprong dankzij een inzet van Niek Rolink. Zijn ogenschijnlijk ongevaarlijke voorzet/inzet werd door iedereen gemist, waardoor doelman Jelmer Timmer volkomen verrast werd. Zuidwolde ging vervolgens vol op jacht naar de gelijkmaker. Kansen waren er zeker, maar de verdiende gelijkmaker viel niet. Eindstand 1-0.

Eerste kansen Zuidwolde

In de eerste fase van de 1e helft kreeg Zuidwolde grote mogelijkheden om te scoren via Wessel Buning en Bastin Steenbergen. Halverwege de 1e helft kantelde de wedstrijd zich steeds meer in het voordeel van SC Erica. In de 29e minuut voorkwam doelman Jelmer Timmer met een fantastische redding dat SC Erica op voorsprong kwam. Kort daarop was doelman Jelmer Timmer opnieuw goed bij de les na een goede inzet van Pelle de Vries. In blessuretijd van de 1e helft leek SC Erica alsnog te scoren, maar Cedric Jansen wist nog net voor de doellijn redding te brengen.

Druk SC Erica neemt toe

SC Erica kwam beter uit de kleedkamer dan Zuidwolde. Vooral uit standaardsituaties werd men gevaarlijk via kopballen van Martijn Möhlman, Joost Rolink en Ruben Pilage. Kopgoals leverde dit echter niet. Desondanks was de druk van SC Erica voelbaar en was het niet onlogisch dat de mannen van coach Claus Boekweg op voorsprong zouden komen. Desondanks viel die treffer in de 53e minuut feitelijk uit het niets. Op de linkerflank loste Niek Rolink een ongevaarlijke voorzet/inzet, die gemakkelijk een prooi voor een van de spelers had kunnen worden. Echter doordat niemand de bal raakte werd doelman Jelmer Timmer volkomen verrast en belandde de bal alsnog in de goal (1-0)

Zuidwolde neemt risico's en krijgt kansen

Zuidwolde ging vervolgens nadrukkelijk op jacht naar de gelijkmaker. SC Erica was blij met de voorsprong en ging volledig op de counter spelen. In de 67e minuut leek de gelijkmaker te vallen, maar het harde schot van Wessel Buning (na een goede combinatie met Martijn Spijkerman en Mark v.d. Beld) zoefde rakelings over de goal van doelman Joost Schrik.

Martijn Spijkerman teistert het aluminium

Nadat een inzet van Mathijs Steenbergen geen doel trof kreeg invaller Sven Cazemier een uitstekende kans op de gelijkmaker. In de 84e minuut brak hij over links door, maar zijn inzet stuitte op doelman Schrik. Kort daarop hadden Bas Hempen en Stef Raben de bal voor het inknikken, maar ook dit leverde geen doelpunt op. In de laatste minuut van de wedstrijd leek de gelijkmaker alsnog te vallen, maar de loeiharde inzet van Martijn Spijkerman teisterde het aluminium buiten bereik van de kansloze doelman Schrik. Zuidwolde had recht op een punt, maar moest genoegen nemen met een nipt verlies. Eindstand 1-0.

Opstelling Zuidwolde

Jelmer Timmer, Stefan Liezen, Martijn Spijkerman, Steven Berghuis, Cedric Jansen, Mathijs Steenbergen, Bastin Steenbergen (Sven Cazemier), Mark v.d. Beld, Bas Hempen, Stef Raben, Wessel Buning.