Geschreven op 13 september 2015 door Bert Brontsema

D.V.C. 59 1 - Zuidwolde 1 = 0-3 (0-0)

Late - terechte - zege ZUIDWOLDE
Na het verlies vorige week tegen GIETEN revancheerde ZUIDWOLDE zich knap tegen DVC'59. Aangezien ook de Nieuw-Dordrechtenaren hun 1e wedstrijd (tegen Stadskanaal) hadden verloren stond er voor beide teams veel spanning op het duel. Zuidwolde maakte het spel en D.V.C. '59 speelde nadrukkelijk op de counter en wachtte vooral op balverlies bij de equipe van Zuidwolde-coach Jarrisch Keizer. Zuidwolde maakte het zichzelf moeilijk door al in de aanvangsfase enkele grote kansen niet te benutten. Door het niet maken van goals bleef D.V.C. 59 geloven in eigen kansen en had zomaar in de 30e minuut op voorsprong kunnen komen. De in zet van Jeroen Hidding teisterde de deklat boven doelman Jelmer Timmer.

Gerust werd met een 0-0 stand. In de 2e helft bleef het lang 0-0, maar in het laatste kwartier sloeg ZUIDWOLDE onverbiddelijk toe.

Onder aanvoering van de sterk spelende middenvelders Stefan Liezen en Koen Romme strafte Marcel Linthorst knoeiwerk van reserve-doelman Franky Meijerink koelbloedig af (0-1).

Twee minuten later was de wedstrijd feitelijk beslist. Via een assist van Frans Capellen zorgde Peter Nijboer voor een fraaie afronding (0-2). Kort voor tijd beloonde Frans Capellen zichzelf door na een individuele actie de 0-3 op het scorebord te brengen. D.V.C. '59 was gebroken en mocht blij zijn, dat verdere treffers uit bleven. Eindstand derhalve 0-3.

Blessure D.V.C. 59-doelman Bert Tubben
Nadat Wessel Buning - na een assist van Frans Capellen - in de 6e minuut had kunnen scoren viel kort daarop D.V.C. 59-doelman Bert Tubben met een blessure uit. In een uiterste poging om Frans Capellen van een score af te houden kwam de D.V.C. '59-doelman verkeerd terecht. Hij werd vervangen door de aanvankelijk goed keepende reserve-doelman Franky Meijerink. Zuidwolde bleef de betere ploeg en kreeg in de 18e minuut een goede mogelijkheid via Steven Berghuis. Diens inzet ging rakelings voorlangs. In de 24e minuut brak Steven Berghuis opnieuw door over de flanken, waarna Peter Nijboer een teenlengte tekort kwam om te scoren.

Verrassend schot Jeroen Hidding op de lat
Uit het niets counterde D.V.C. '59 in de 30e minuut plotseling richting het doel van Jelmer Timmer. De pegel van Jeroen Hidding belande uiteindelijk op de lat. Zuidwolde kwam toen goed weg. In de slotfase van de 1e helft kregen beide teams kansen op een treffer.Damian Vos was namens D.V.C. gevaarlijk en bij Zuidwolde kregen Steven Berghuis en Marcel Linthorst mogelijkheden om de score te openen. Gerust werd met een 0-0 stand.

2e helft kopie van de 1e helft
In de 2e helft waren de eerste kansen voor D.V.C. '59. Met name Damian Vos had zijn vizier niet op scherp staan. Na pakweg 10 minuten in de 2e helft nam ZUIDWOLDE nadrukkelijk het heft in handen en werd de druk op de vesting van doelman Franky Meijerink opgevoerd. Zo ging een inzet van Wessel Buning net naast en kreeg een inzet van Steven Berghuis net niet de juiste voortzetting.

Koen Romme en Stefan Liezen sterk middenveldkoppel
De middenvelders van Zuidwolde Koen Romme en Stefan Liezen namen steeds meer het heft in handen. De uitbraken van D.V.C . '59 werden steeds sporadischer. De beste kans in die fase van de wedstrijd was voor Wessel Buning. In perspectiefrijke positie maaide hij half over de bal heen.

Sterke invalbeurt Mesfin Been
Zuidwolde-coach Jarrisch Keizer bracht vervolgens Mesfin Been in voor Wessel Buning. Een gouden wissel zo bleek al direct. Amper in het veld bracht Mesfin Been Marcel Linthorst in stelling, die echter ook half over de bal heen maaide.

Dordts-kwartiertje voor ZUIDWOLDE.
Zuidwolde had het beste voor het laatste kwartiertje bewaard. In de 76e minuut maakte DVC-doeman Franky Meijering een kapitale fout. Zijn geklungel werd vakkundig afgestraft door een harde inzet van Marcel Linthorst (0-1). Het hek was vervolgens volledig van de dam en nog geen 2 minuten later lag de 0-2 tegen de touwen. Na een prima pass van Stefan Liezen volgde een dito assist van Frans Capellen, waarna Peter Nijboer de 0-2 knap binnenschoot. Kort voor tijd bepaalde Frans Capellen - na een individuele actie - de eindstand op 0-3. Een terechte overwinning voor Zuidwolde.

Opstelling ZUIDWOLDE:
Jelmer Timmer, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Leon Schoemaker, Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme, Marcel Linthorst, Frans Capellen, Wessel Buning (Mesfin Been), Peter Nijboer.

Man v.d wedstrijd: Koen Romme