Geschreven op 18 september 2016 door Bert Brontsema

Heerde 1 - Zuidwolde 1 = 7-1 (3-1)

Opnieuw zeperd Zuidwolde

Na de oorwassing tegen SV Epe ging Zuidwolde opnieuw met 7-1 onderuit. Dit keer tegen Heerde. Ook op deze nederlaag was niets af te dingen. Vooral in duelkracht kwamen de Zuidwoldigers keer op keer duidelijk tekort. Nagenoeg ieder duel pakte voordelig uit voor de Heerdenaren. Met 1 punt uit 3 duels en een negatief doelsaldo van -12 staat Zuidwolde voorlaatste. Kortom, werk aan de winkel voor de manschappen van coach Jarrisch Keizer.

Heerde countert snel naar 2-0

Zuidwolde begon nog wel "aardig" aan het duel en kreeg kleine mogelijkheden via Jarmo de Jonge, Stef Raben en Marcel Linthorst. Heerde liet zich naar hartenlust inzakken en liet Zuidwolde het spel maken.

Na plm. 15 minuten begon Heerde meer druk te zetten en de 1-0 viel amper 1 minuut later. Marvin van der Haar draaide in het strafschopgebied goed weg en verschalkte doelman Jarno Bruins Slot met een knappe schuiver. Heerde kwam daardoor nog duidelijker in een zetel te zitten en in de 20e minuut counterde men razendsnel naar de 2-0 door een treffer van Mike Bronsink.

Koen Romme scoort aansluitingstreffer

Zuidwolde bleef strijden voor een beter resultaat. Na een goede loopactie van Peter Nijboer scoorde Koen Romme in de 26e minuut de aansluitingstreffer (2-1). Vervolgens ging een kopbal van Peter Nijboer net over. In de 35e minuut werd een speler van Heerde in het Zuidwoldiger strafschopgebied onderuit gehaald. Tristan Keijl verzilverde dit buitenkansje vanaf 11-meter koelbloedig (3-1). Dit was ook de ruststand.

Heerde beslist de wedstrijd kort na rust.

Mocht Zuidwolde nog enige hoop hebben, dan werd dit kort na rust door Heerde koelbloedig terneergeslagen. Eerst scoorde in de 55e minuut Marvin van der Haar uit een fraai genomen vrije trap (4-1). Hieraan ging opnieuw duelverlies van Zuidwolde vooraf. Kort daarop was de wedstrijd helemaal gelopen toen verdediger (!?) Raoul Weijenberg vanuit de counter de 5-1 achter doelman Jarno Bruins Slot knalde.

Zuidwolde berust in nederlaag

Na deze tegengoal gingen "de koppen bij vele Zuidwoldiger-spelers omlaag". Alleen Steven Berghuis bleef in zijn "eentje" nog geloven in een beter resultaat. Allicht was deze "alleen-strijd" (hoe lovenswaardig ook) niet voldoende. Er waren te weinig spelers bij Zuidwolde die de mouwen opstroopten. De 6-1 in de 75e minuut (wisselspeler Arne Sellies) en de 7-1 in 80e minuut (wisselspeler de 15-jarige Stijn Rorije) waren een gevolg van een mentale klap, die Zuidwolde niet meer te boven kwam. Eindstand: 7-1.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Mark van de Beld, Mathijs Steenbergen, Jerry Dekker (Robin Steenbergen), Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme, Stef Raben, Peter Nijboer, Marcel Linthorst, Jarmo de Jonge.

man v.d. wedstrijd: geen