Geschreven op 18 oktober 2015 door Bert Brontsema

RAPTIM - ZUIDWOLDE = 2-1 (0-1)

Raptim wint op basis van 2e helft
Na 45 minuten stond ZUIDWOLDE op een verdiende 0-1 voorsprong. Feitelijk had ZUIDWOLDE in de 1e helft al op een grotere voorsprong moeten staan, doch meerdere grote kansen werden niet verzilverd. Kort na rust had Marcel Linthorst ZUIDWOLDE op 0-2 moeten brengen. Doelman Bunskoek van RAPTIM was feitelijk al kansloos, doch de lob van Marcel Linthorst belande op het dak van het doel. Pal daarop strafte RAPTIM een verdedigingsfout bij ZUIDWOLDE af(1-1).Vervolgens nam RAPTIM het heft steeds meer in handen en creëerde ZUIDWOLDE nagenoeg geen kansen meer. In de 69e minuut viel uiteindelijk de beslissing in dit duel toen een afvallende bal voor de voeten belandde van Niels Assen, die doelman Jelmer Timmer met een schuiver kansloos liet (2-1). RAPTIM traineerde vervolgens het duel door vele vermeende blessures. Ondanks het toepassen van de nodige wissels wist ZUIDWOLDE het duel niet meer te keren. Eindstand 2-1.

Sterk begin ZUIDWOLDE
De aftrap van dit duel was voor ZUIDWOLDE en al in de 1e minuut kreeg ZUIDWOLDE een uitstekende mogelijkheid om te scoren. Na een assist van Marcel Linthorst kon de harde inzet van Frans Capellen ternauwernood geblokt worden. In de 7e minuut volgde een strakke voorzet van Frans Capellen, waarbij Koert Bouman bijna de bal tegen de touwen had kunnen glijden. Helaas lukte dit niet. Toch was dit slechts een voorbode van een aankomende Zuidwoldiger treffer.

Treffer Koert Bouman
In de 9e minuut was het dan eindelijk raak. Opnieuw snelde Frans Capellen langs zijn verdediger, waarna andermaal een scherpe voorzet volgde. Bastin Steenbergen leek te scoren, maar maaide finaal over de bal heen. Echter bij de 2e paal was Koert Bouman attent aanwezig en scoorde beheerst (0-1). RAPTIM kreeg vervolgens kleine kansjes via met name Robin de Leeuw. De beste kansen bleven echter voor ZUIDWOLDE. In de 19e minuut brak Fans Capellen door, maar kon nog net worden gestuit door doelman Sander Bunskoek.

Zuidwolde vergeet de wedstrijd te beslissen
In het laatste kwartier voor rust kreeg ZUIDWOLDE 3 opgelegde kansen om de wedstrijd al vroeg te beslissen. In de 27e minuut kreeg Marcel Linthorst op aangeven van Frans Capellen een dot van een kans, die niet verzilverd werd. Kort daarop kwam ZUIDWOLDE goed weg toen een schot van Robin de Leeuw recht op doelman Jelmer Timmer werd geschoten. In de 30e minuut brak Bastin Steenbergen centraal door, waarna zijn inzet nog net door doelman Bunskoek tot corner kon worden verwerkt. De beste mogelijkheid om te scoren was echter in de 38e minuut voor Peter Nijboer, doch ook hij had het geluk niet aan zijn zijde. Ruststand 0-1.

Marcel Linthorst vergeet te scoren
Kort na rust had Marcel Linthorst moeten scoren. Een verdwaalde bal belande achter de verdedigingslinie van RAPTIM. Doelman Bunskoek liep uit om het gevaar te keren, maar kwam er te laat achter dat hij de bal niet meer kon halen. Marcel Linthorst hoefde de bal alleen maar nauwkeurig over doelman Bunskoek te lobben. De lob kwam er ook, alleen de precisie ontbrak. De bal belandde op hetdak van het doel. RAPTIM putte daar moed uit en bij ZUIDWOLDE zonk juist de moed in de schoenen. Een kantelmoment derhalve.

Gelijkmaker Lars Meppelink
Kort na het missen van deze kans leed Zuidwolde onnodig balverlies, waarna de bal voor de voeten kwam van Lars Meppelink. In de 49e minuut schoot hij in de verre hoek de
gelijkmaker binnen (1-1). RAPTIM nam nadrukkelijk het heft in handen en Zuidwolde verloor met name de slag op het middenveld.

Potig duel- Niels Assen wordt matchwinner
De druk op het doel van Jelmer Timmer werd steeds groter. Met name Tiemen Wegman ontpopte zich als een sterke verdediger en had de nodige goede intercepties. Echter ook hij kon de 2e goal van RAPTIM niet voorkomen. In de 69e minuut plofte een afvallende bal voor de voeten van RAPTIM-speler Niels Assen wiens inzet achter doelman Jelmer Timmer plofte (2-1). In de slotfase trachtte ZUIDWOLDE nog wel de bakens te verzetten, maar echte kansen leverde dit niet meer op. Daarnaast traineerde RAPTIM begrijpelijkerwijs de wedstrijd door vele zogenaamde blessures. De goed leidende scheidsrechter Ottens liet daardoor de wedstrijd nog wel circa 10 minuten doorspelen. Gescoord werd er echter niet. Derhalve 2-1 voor Raptim. Voor Zuidwolde een onnodige en zure nederlaag.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Martijn van Meurs (Ruben Kroezen), Tiemen Wegman, Leon Schoemaker , Steven Berghuis, Stefan Liezen, Bastin Steenbergen (Wessel Buning), Koert Bouman (Mesfin Been), Marcel Linthorst, Frans Capellen, Peter Nijboer

Man v.d wedstrijd: Marcel Linthorst