Geschreven op 16 oktober 2016 door Bert Brontsema

Ruinen 1 - Zuidwolde 1 = 2-0 (2-0)

Zuidwolde de kansen - Ruinen de goals

Zuidwolde zit op dit moment in de hoek waar de klappen vallen. Een hoek, die je zou kunnen omschrijven als een "Wet-van Murphy-gevoel". Als het tegenzit, dan zit het kennelijk helemaal tegen. In het duel tegen RUINEN was Zuidwolde speltechnisch feitelijk oppermachtig. Ruinen speelde naar zijn mogelijkheden en liet Zuidwolde het spel maken. Uit feitelijk "2-niet kansen" scoorde RUINEN naar hun mogelijkheden en kracht. Uit 2 door Zuidwolde weggegeven (?!) corners blufte RUINEN en in beide situaties liet Zuidwolde zich te gemakkelijk fysiek in de luren leggen. Beide corners leverden Ruinen 2 goals op. Bij een 3e corner kwam ZUIDWOLDE nog een keer goed weg. Buiten deze 3 spelmomenten was ZUIDWOLDE de bovenliggende partij en kreeg het kans op kans op kans. Gelet op het aantal grote kansen had ZUIDWOLDE eigenlijk wel met 2-7 moeten en kunnen winnen.

Zuidwolde slordig in eindpass

Zuidwolde was vanaf de aftrap de bovenliggende partij. In de eindpass waren de Zuidwoldigers gedurende de gehele wedstrijd zeer slordig. Na een kwartier kreeg Ruinen uit een vrije trap de eerste mogelijkheid via Jurgen Hoorn. In de counter miste Zuidwolde via Peter Nijboer op aangeven van Stef Raben een dot van een kans. Via een slimmigheid kreeg Ruinen in de 21e minuut onverwacht een corner te nemen. De fysiek sterke Ruiners gokten op dit soort momenten/bevliegingen. Jurjen Kleiker strafte slap verdedigen bij Zuidwolde genadeloos af (1-0).

Opnieuw doelpunt uit een corner

In de vervolgfase kreeg Zuidwolde kans op kans via o.a.  Steven Berghuis/Peter Nijboer (2x). Gescoord werd er echter niet. In de 35e minuut viel feitelijk de beslissende goal. Andermaal gaf Zuidwolde een corner weg en prompt scoorde Ruinen via Niek Jan Jalvingh de 2-0. Desondanks had Zuidwolde nog voor rust langszij kunnen en moeten komen. Mathijs Steenbergen brak door maar wist geen gaatje te vinden in het nog altijd ook in Ruinen 7.32 mtr. grote goal (wat een kans!!). Op slag van rust spatte een inzet van Stef Raben buiten bereik van doelman Marnick Pinxterhuis op de paal. Rust 2-0.

Doelman Pinxterhuis "man of the match"

Zuidwolde gooide in de 2e helft alles in de strijd, maar trof het niet dat Ruinen-doelman Marnick Pinxterhuis in een blakende wedstrijdvorm verkeerde. Zo ging in de 50e minuut een kopbal van Koen Romme net over de goal. Amper 1 minuut later ranselde Pinsxterhuis een pegel van Stefan Liezen buiten de palen. Ook bij een kopbal van Robin Steenbergen stond Pinxterhuis op de juiste plaats. Een inzet van Koen Romme trof net geen goal. Aan de andere kant ranselde Jarno Bruins Slot een vrije trap van Ruinen uit de bovenhoek. De daaropvolgende 3e corner van Ruinen werd net geen treffer voor de "Ruuners".

Treffer Peter Nijboer afgekeurd

In een "alles of niets-slotoffensief" werden Gerald Kreuze, Cedric Jansen en Ruben Kroezen ingebracht. Ook nu kreeg Zuidwolde voldoende kansen. Zo belandde een inzet op de lat en stond doelman Pinxterhuis een treffer in de weg bij een inzet van Stef Raben. In de 83e minuut leek de aansluitingsgoal te vallen. Een krachtige kopbal van Stefan Liezen werd opnieuw gestopt door Pinxterhuis. Ook inzetten van Mathijs Steenbergen en Koen Romme leverden geen treffer op. Tot overmaat van ramp werd in de slotfase ook nog een treffer van Peter Nijboer (buitenspel?) afgekeurd. Eindstand: 2-0.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Jarmo de Jonge, Stefan Liezen, Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis (Cedric Jansen), Mark v.d.Beld, Robin Steenbergen (Ruben Kroezen), Koen Romme, Leon Schoemaker (Gerald Kreuze), Stef Raben, Peter Nijboer.

Man v.d. wedstrijd: Mark v.d. Beld