Geschreven op 27 november 2016 door Bert Brontsema

Steenwijker boys 1 - Zuidwolde 1 = 1-3 (1-3)

Goed herstel Zuidwolde

Na het geflatteerde verlies tegen Hodo herstelde Zuidwolde zich bijzonder knap tegen Steenwijker boys. Steenwijker boys was sterk aan deze competitie begonnen en stond aanvankelijk in de top drie van de 3e klasse D. De laatste weken haperde niet zo zeer de productie bij Steenwijker boys, maar vooral verdedigend liet men behoorlijk veel steken vallen. Zuidwolde begon goed aan dit duel en kwam terecht vroeg op voorsprong door een treffer van Robin Steenbergen.

Kort daarop kwam Steenwijker boys alweer langszij. Kort voor rust besliste Zuidwolde dit duel door treffers van Koen Romme en "man of the match" Frans Capellen. In de 2e helft moest Zuidwolde 30 minuten lang met 10 man spelen vanwege een rode kaart voor Mark v.d. Beld. Echt in de problemen kwam Zuidwolde niet. Terecht konden de roodzwarten drie belangrijke punten toevoegen aan hun puntentotaal.

vroege voorsprong Zuidwolde - treffer Robin Steenbergen

Zuidwolde begon voortvarend aan dit duel en al in de 1e minuut werd een inzet van Stefan Liezen nog net voor de doellijn  weggehaald. In de 10e minuut leek Zuidwolde op voorsprong te komen. Een bekeken schot van Stef Raben stuitte via onderkant lat weer het veld in. Kort daarop was het echter wel raak; na een counter brak Frans Capellen door, waarna diens inzet nog net door doelman Robert Struik geblokkeerd kon worden. In de rebound knalde vervolgens Robin Steenbergen raak (0-1). Amper 1 minuut later schoot Jesper Welling in de 15e minuut vanaf plm. 20 meter onberispelijk de gelijkmaker tegen de touwen (1-1).

belangrijke goals Koen Romme en Frans Capellen

Het aantrekkelijke duel leverde voor beide teams vervolgens best wel de nodige kansen op. Met name Robin Steenbergen kreeg tot 2x toe grote kansen om Zuidwolde weer op voorsprong te schieten. Aan de andere kant was doelman Jarno Bruins Slot in de 30e minuut goed bij de les toen hij een inzet van Steenwijker boys met de voet nog kon stoppen. Kort voor rust sloeg Zuidwolde 2x achter elkaar genadeloos toe. In beide situaties was met name Frans Capellen nadrukkelijk betrokken. Eerst legde hij in de 38e minuut de bal goed terug op Koen Romme, die vervolgens in de verre hoek raak schoot (1-2). Twee minuten voor rust strafte Frans Capellen een foutje van doelman Struik genadeloos af. De Steenwijker boys-doelman liet een voorzet pardoes los, waarna Frans Capellen simpel de 1-3 ruststand op het scorebord kon aantekenen.

Steenwijker boys start furieus in de 2e helft

Om de wedstrijd nog te doen kantelen kwam Steenwijker boys furieus uit de kleedkamer en kreeg scoringskansen via Jacco Schaap en met name Leon Kerstma. Zuidwolde kwam toen een paar maal goed weg. Na 10 minuten in de 2e helft kreeg Zuidwolde weer meer vat op het spel, waarbij in de 55e minuut overigens terecht een Zuidwoldiger treffer werd afgekeurd.

rode kaart Mark v.d. Beld

Totaal onverwacht leek de wedstrijd in de 60e minuut alsnog te gaan kantelen in het voordeel van Steenwijker boys. Op een ongevaarlijke plaats tackelde Mark v.d. Beld zijn tegenstander van achteren. De dicht bij de situatie staande scheidsrechter Struijs gaf vervolgens een rode kaart. Zuidwolde moest derhalve nog 30 minuten met 10 man verder.

duels worden grimmiger

Steenwijker boys gooide er nog een tandje bij, waarbij in de 65e minuut Leon Kerstma de bal op de paal schoot buiten bereik van doelman Jarno Bruins Slot. Vervolgens kreeg Bastin Steenbergen nog een grote mogelijkheid om te scoren voor Zuidwolde. Nadat een treffer van  Steenwijker boys in de 79e minuut was afgekeurd wegens buitenspel speelde Zuidwolde het duel vervolgens soeverein uit. Eindstand 1-3.

Opstelling:Jarno Bruins Slot, Stefan Liezen, Mathijs Steenbergen, Leon Schoemaker, Steven Berghuis, Bastin Steenbergen, Koen Romme, Stef Raben, Mark v.d. Beld, Frans Capellen, Robin Steenbergen (Bas Hempen).

Man v.d. wedstrijd: Frans Capellen