Geschreven op 06 december 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Musselkanaal 1 = 3-1 (1-1)

Karakterwinst Zuidwolde
Na het echec van vorige week tegen FC TER APEL '96 herpakte ZUIDWOLDE zich uitstekend tegen MUSSELKANAAL. Juist tegen "angstgegner" MUSSELKANAAL pakte ZUIDWOLDE deze zondag op cruciale momenten belangrijke wedstrijdpunten. Vorig seizoen verloor ZUIDWOLDE beide wedstrijden tegen MUSSELKANAAL. Na de verliespartij vorige week zondag tegen FC TER APEL had ZUIDWOLDE wat goed te maken bij haar trouwe supporters. ZUIDWOLDE slaagde men vlag en wimpel deze zondag. Na een vlotte voorsprong kwam MUSSELKANAAL diep in blessuretijd van de 1e helft via een strafschop op gelijke hoogte met de roodzwarte equipe.

Wie gedacht had dat een gebroken ZUIDWOLDE aan de 2e helft begon kwam bedrogen uit. De equipe van coach Jarrisch Keizer stroopte de mouwen op en won volledig terecht met 3-1 dit duel. Musselkanaal kwam met deze uitslag nog goed weg.

Vlotte voorsprong Zuidwolde - pegel Stefan Liezen
Als vanouds begon ZUIDWOLDE voortvarend aan dit duel en al in de 2e minuut leek Wessel Buning met een intikker te gaan scoren. Doelman Arjan Scholte Aalbes kon ten koste van een hoekschop redding brengen. Het bleek echter uitstel van executie te zijn. Een sterk aandringend ZUIDWOLDE bleef jachtig op zoek naar de openingsgoal. Die kwam er ook in de 6e minuut. Vanaf 25 meter van de goal streepte Stefan Liezen met een prachtig diagonaal schot de bal strak in de kruising. Doelman Scholte Aalbes was volledig kansloos
(1-0).

Hard duel kantelt in het voordeel van Musselkanaal
Zonder enige vorm van aanleiding werd het duel steeds grimmiger, waarbij het duel al in de 1e helft meerdere malen langdurig onderbroken werd door harde overtredingen. Zo moest Gerwin Schmitz van MUSSELKANAAL al in de 22e minuut van de wedstrijd het duel met een ogenschijnlijk zware blessure het veld verlaten. Aan de andere kant moest ook ZUIDWOLDE-speler Peter Nijboer de wedstrijd vroegtijdig verlaten met een vervelende wenkbrauw-blessure. Door al die blessures duurde de 1e helft wel 10 minuten langer dan normaal. Juist in die blessuretijd scoorde MUSSELKANAAL pal voor rust de gelijkmaker uit een strafschop. Dit buitenkansje werd koelbloedig benut door Musselkanaal-speler Rick Berends. Ruststand 1-1.

Zuidwolde komt ijzersterk terug - treffer Frans Capellen
Wie gedacht had dat de moraal bij ZUIDWOLDE gebroken was kwam bedrogen uit. Juist spelers bij wie het niet bij ZUIDWOLDE verwacht werd stroopten juist de mouwen op. ZUIDWOLDE toonde juist het karakter om deze wedstrijd absoluut te willen winnen. Vanaf minuut 46 was er maar 1 ploeg, die wilde winnen en dat was ZUIDWOLDE. Al in de 46e minuut kregen Frans Capellen en Marcel Linthorst open kansen - na een doorbraak via Stefan Liezen - om te scoren. Beiden misten deze kans. Amper 3 minuten later was het toch raak. Na een sterke onderschepping van Koert Bouman knalde Frans Capellen in de 49e minuut raak (2-1)

Musselkanaal dringt aan - goede redding doelman Jarno Bruins Slot
Musselkanaal ging vervolgens op jacht naar de gelijkmaker en leek die ook in de 58e minuut te scoren via hun snelle linkerspits Mark Bos. Doelman Jarno Bruins Slot redde zijn ploeg door met de voet redding te brengen. Vervolgens nam ZUIDWOLDE het initiatief weer over en kreeg goede mogelijkheden via spits Wessel Buning. Doelman Scholte Aalbes van Musselkanaal redde een aantal malen zeer bekwaam op inzetten van Wessel Buning.

Marcel Linthorst beslist het duel
De beslissing in dit duel viel in de 77e minuut. Na een doorbraak over de rechterflank plofte de bal uiteindelijk voor de voeten van Marcel Linthorst. Diens uithaal betekende de 3-1. Musselkanaal drong vervolgens nog wel aan, maar Zuidwolde bleef met counters de gevaarlijkste ploeg . Gescoord werd er niet meer. Eindstand 3-1.

Opstelling Zuidwolde
Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Martijn van Meurs, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Stefan Liezen, Peter Nijboer (Koert Bouman), Jarmo de Jonge, Marcel Linthorst, Wessel Buning en Frans Capellen.

Man van de wedstrijd : Martijn van Meurs en Mathijs Steenbergen