Geschreven op 15 november 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Protos 1 = 4-2 (3-1)

Driepunter voor Zuidwolde
Na een aantal magere prestaties won ZUIDWOLDE het belangrijke duel tegen PROTOS.
In voorgaande duels was ZUIDWOLDE vaak de betere ploeg, maar wist het geen winst over de streep te trekken. Tegen PROTOS startte Zuidwolde voortvarend en leidde na 30 minuten soeverein met 3-0. In het laatste kwartier van de 1e helft verslapte ZUIDWOLDE en daarvan profiteerde PROTOS. Gerust werd dan ook met 3-1. Ook in de 2e helft begon ZUIDWOLDE sterk. Na de 4-1 vergaat men de wedstrijd op slot te gooien.

Andermaal in de eindfase van de 2e helft wist PROTOS toch nog de spanning enigszins terug te brengen door de 4-2 tegen de touwen te knallen. Verder liet Zuidwolde het niet komen en dat was - in vergelijking met voorgaande wedstrijden - pure winst. Na 90 minutes kon Zuidwolde een belangrijke
3-punter toevoegen aan haar puntentotaal. Eindstand 4-2.

Prima redding Jarno Bruins Slot
Bij Zuidwolde stond Jarno Bruins Slot voor het eerst dit seizoen tussen de palen. Hij verving de langdurig geblesseerde Jelmer Timmer uitstekend. Al in de 3e minuut hield hij Zuidwolde in de wedstrijd door een prima redding op een inzet van Stef Smits bij een 100%-kans voor PROTOS. Door de uitstekende redding van Jarno Bruins Slot groeide het zelfvertrouwen bij Zuidwolde. In de 9e minuut kwam Zuidwolde op voorsprong. Na een doorbraak van Steven Berghuis volgde een pass op Marcel Linthorst, wiens vervolgactie tot een gave treffer leidde (1-0).

Pegel Berghuis
Zuidwolde bleef de bovenliggende partij en kreeg kort achter elkaar kansen om de voorsprong te vergroten. Deze kwam er uiteindelijk ook in de 17e minuut. Na een afgeslagen bal plofte de bal op circa 25 meter van de goal voor de voeten van Steven Berghuis, wiens uithaal doelman Willy Voorstok alleen maar gehoord kan hebben. Strak in de kruising een fantastische goal (2-0).

Treffer Buning/assist Frans Capellen
Zuidwolde bleef de betere partij en creëerde ook in de vervolgsituaties de nodige kansen. Zo volgde in de 28e minuut een doorbraak over de rechterflank via Frans Capellen. Diens uitgekiende voorzet werd prima afgerond door spits Wessel Buning (3-0). De winst leek binnen, doch in het laatste kwartier verslapte bij Zuidwolde de concentratie, waarna Roy Soppe nog voor rust PROTOS weer terug in de wedstrijd bracht. Ruststand 3-1.

Zuidwolde vergeet wedstrijd op slot te gooien
Direct na rust had ZUIDWOLDE voldoende kansen om het duel al vroegtijdig te beslissen.
In de 49e minuut ging de inzet van Marcel Linthorst net langs de verkeerde kant van de paal. In de 56e minuut was het uiteindelijk wel raak. Op "randje buitenspel" bracht Marcel Linthorst uiteindelijk Wessel Buning in stelling, die op een belangrijk moment de 4-1 aantekende. Daarna vergat ZUIDWOLDE de o zo belangrijke 5-1 te scoren, waarna het team weer onnodig ver wegzakte.

Robin Soppe brengt spanning terug
Andermaal liet ZUIDWOLDE zich weer in de slotfase van een helft onnodig aftroeven. In de 85e minuut won Robin Soppe een fysiek duel met Steven Berghuis, waarna hij doelman Jarno Bruins Slot het nakijken gaf (4-2) Dit was de eindstand.

Opstelling Zuidwolde
Jarno Bruins Slot, Ruben Kroezen (Mathijs Steenbergen), Martijn van Meurs, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme, Koert Bouman ( Peter Nijboer) , Marcel Linthorst, Frans Capellen (Mesfin Been) Wessel Buning

Man v.d wedstrijd Zuidwolde: Wessel Buning