Geschreven op 09 oktober 2016 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - S.V. Zwolle 1 = 1-2 (1-1)

Vroege voorsprong helpt Zuidwolde niet

Na de puike 0-4 overwinning tegen DWINGELOO leek het tij te keren voor ZUIDWOLDE. Echter tegen "laagvlieger" S.V. ZWOLLE werd het gezegde "één zwaluw maakt nog geen zomer" bewaarheid. In de eerste 20 minuten was Zuidwolde de bovenliggende partij en kwam dan ook terecht op een 1-0 voorsprong. Deze voorsprong leverde echter totaal onverwacht geen bevrijding op voor de "Zuidwoldigers". S.V. ZWOLLE verlegde de accenten en daar had ZUIDWOLDE geen antwoord op. S.V. ZWOLLE kreeg nog voor rust goede mogelijkheden en het wachten was dan ook op een tegentreffer. Die kwam er dan ook in de 34e minuut. Al vroeg in de 2e helft viel de uiteindelijke beslissende 1-2. Zuidwolde wist de wedstrijd niet meer te kantelen. Het veldspel was in de 2e helft van een bedroevend slecht niveau. ZUIDWOLDE mocht blij zijn, dat de nederlaag niet groter werd.

Treffer Mathijs Steenbergen

Als vanouds begon ZUIDWOLDE goed aan de wedstrijd en dicteerde in de aanvangsfase van de wedstrijd dan ook het duel. In de 11e minuut bereikte een prima pass van Mathijs Steenbergen de goed vrijgelopen Koen Romme. Diens balaanname was prima, maar ZWOLLE kon door het weggeven van een corner "erger" voorkomen. Uit de daaropvolgende corner belande de bal vanuit een scrimmage via Mathijs Steenbergen in de goal. Een Zwolle-verdediger trachtte de bal nog met de handen te pareren, maar de goed opgestelde scheidsrechter Karachonian had geconstateerd, dat de bal de doellijn al was gepasseerd (1-0).

Zuidwolde verliest de duels

Vervolgens verdwenen onbegrijpelijk "de krachten" uit de benen van de spelers van ZUIDWOLDE. S.V. ZWOLLE zette wat meer druk naar voren en daarna kon ZUIDWOLDE niet goed greep meer op het spel krijgen. Nog voor rust scoorde William van Oene in de 34e minuut de terechte gelijkmaker voor de Zwollenaren 1-1.

Vroegtijdige beslissing in het duel

Ook in de 2e helft kwam ZUIDWOLDE er feitelijk niet meer aan te pas. De 2e helft was dan ook nog maar amper begonnen of slecht wegwerken in de verdediging van ZUIDWOLDE werd onmiddellijk afgestraft. S.V. ZWOLLE-speler Patrick Maat liep de bal in de 47e minuut zomaar binnen bij de 1e paal (1-2). Deze vroege achterstand deed het zelfvertrouwen bij ZUIDWOLDE bepaald niet goed. Het voetbal werd alleen maar slechter en slechter. Ook het inbrengen van 3 wisselspelers bracht amper verbetering in het spel. Alleen Robin Steenbergen had nog een goede kans om de gelijkmaker te scoren. Naast deze mogelijkheid had ZUIDWOLDE bepaald niet te klagen, dat de ZWOLLENAREN een paar goede mogelijkheden om zeep hielpen. Eindstand 1-2. Een terechte overwinning voor de ZWOLLENAREN.

Opstelling ZUIDWOLDE

Jarno Bruins Slot, Ruben Kroezen (Leon Schoemaker), Stefan Liezen, Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Mark v.d. Beld, Koen Romme (Robin Steenbergen), Stef Raben, Jarmo de Jonge, Bastin Steenbergen, Koert Bouman (Peter Nijboer),.

man v.d. wedstrijd: Geen