Geschreven op 04 september 2016 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Trinitas 1 = 1-1 (1-0)

Zuidwolde beloont zich niet

In het eerste competitieduel deelde ZUIDWOLDE de punten met TRINITAS. Over de gehele wedstrijd gezien kan feitelijk gesteld worden, dat ZUIDWOLDE twee wedstrijdpunten verloor. Met name in de 1e helft was ZUIDWOLDE veruit de beste ploeg en dicteerde het spel. Met name in de slotfase van de 1e helft kreeg ZUIDWOLDE kans op kans en stuitte veelal op de zeer sterk keepende TRINITAS-doelman Marcel Betten.

Toch kwam ZUIDWOLDE in de 38e minuut op voorsprong door een treffer van Peter Nijboer. Ook in de 2e helft was Zuidwolde  de betere ploeg, maar minder nadrukkelijk dan in de 1e helft. Ietwat gelukkig kwam TRINITAS in de 62e minuut met een frommelgoal van Fokko van der Duim langszij. In de open slotfase kregen beide teams kansen op een treffer. Gescoord werd er echter niet meer. Eindstand 1-1.Sterke start Zuidwolde

Zuidwolde kwam flitsend uit de startblokken en kreeg een mogelijkheid via Stef Raben. Middels een handsbal in het strafschopgebied door een Trinitas-verdediger werd Zuidwolde in de 5e minuut een prima kans onthouden. De dienstdoende scheidsrechter zag er geen opzet in en liet doorspelen. Kort daarop volgde een onnavolgbare rush van Steven Berghuis. Menigeen zag al een treffer, maar de inzet van Steven Berghuis ging rakelings naast. In de 15e minuut counterde TRINITAS richting het doel van doelman Jarno Bruins Slot. Spits Marc Platje mistte ternauwernood.

Aanjager Koert Bouman bepalend

Kort na de kans van TRINITAS onderscheidde TRINITAS-doelman Marcel Betten zich door een fraaie inzet van Marcel Linthorst uit de bovenhoek te ranselen. In de 18e minuut leek Stef Raben door te breken, doch werd naar het idee van velen kort voor het strafschopgebied onderuit gehaald. Scheidsrechter Mulder zag er geen overtreding en liet doorspelen. ZUIDWOLDE bleef vervolgens flink druk zetten en met name Koert Bouman onderscheidde zich daarin. In het laatste kwartier voor de pauze kregen Stef Raben (2x), Marcel Linthorst (2x), Steven Berghuis grote mogelijkheden om te scoren. Uiteindelijk scoorde Peter Nijboer na power-voetbal van Zuidwolde in de 38e minuut de meer dan verdiende 1-0. Dit was ook de ruststand.

Zuidwolde tracht wedstrijd te beslissen

Ook direct na rust kreeg Zuidwolde prima mogelijkheden om de voorsprong te vergroten. Stef Raben, Koert Bouman en Stefan Liezen kregen daartoe grote kansen, maar troffen steeds de uitmuntende doelman Marcel Betten op hun weg. Door het uitblijven van de 2e goal bleef TRINITAS geloven in mogelijkheden. Feitelijk scoorde men in de 62e minuut uit het niets de gelijkmaker (1-1) achter doelman Jarno Bruins Slot (kopbal Fokko van der Duim).

Slotfase over en weer kansen

Beide teams gingen vervolgens nadrukkelijk op jacht naar "de winnende goal" en kregen daartoe ook mogelijkheden. Doelman Marcel Bettten tikte met een prachtige redding een fraaie vrije trap van Stefan Liezen uit de bovenhoek. Na een counter van Trinitas ging een inzet van Marc Platje net naast. De beste kans kreeg Zuidwolde na een fraaie pass van Stef Raben op de vrijstaande Jarmo de Jonge. De voortzetting van Jarmo de Jonge richting de compleet vrij staande Marcel Linthorst was ondermaats. Zuidwolde verspeelde daar een beslissende kans. Aan de andere kant kwam Zuidwolde een keer goed weg toen een overtreding op een Trinitas-speler niet bestraft werd met een strafschop. Eindstand van een boeiende wedstrijd 1-1.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Leon Schoemaker, Mathijs Steenbergen, Jerry Dekker, Stefan Liezen, Steven Berghuis, Stef Raben, Marcel Linthorst, Ruben Kroezen (Robin Steenbergen), Peter Nijboer (Jarmo de Jonge), Koert Bouman.

Man van de wedstrijd:  Koert Bouman