Geschreven op 09 september 2017 door Bert Brontsema

De Weide 1 - Zuidwolde 1 = 0-2 (0-1)

Zuidwolde verrast en wint verdiend van De Weide

De eerste overwinning in het nieuwe seizoen zit in "de pocket" voor Zuidwolde. Vooraf werd - ook volgens "de Hoogeveense statistieken" - De Weide als absolute favoriet bestempeld. Zeker nadat De Weide haar eerste bekerduel tegen 1e klasser Hoogeveen dik verdiend met 0-2 had gewonnen. In de aanvangsfase van dit duel kreeg De Weide de betere kansen. Na het eerste stormoffensief van De Weide nam Zuidwolde het initiatief over en kwam in de eerste helft verdiend op een 0-1 voorsprong. Kort na rust had Zuidwolde al vroeg het duel volledig in het slot kunnen gooien, maar vergat toen te scoren. De Weide leek vervolgens op jacht te gaan naar de gelijkmaker, maar op het juiste moment scoorde Frans Capellen de 0-2. Voor De Weide was deze goal feitelijk de genadeklap. Zuidwolde wist vervolgens deze stand over de streep te trekken. Door deze uitslag en door de winst van Hoogeveen op Noordscheschut is ZUIDWOLDE verrassend medekoploper in deze boeiende bekerronde.

Sterke start De Weide

De Weide trachtte in de aanvangsfase middels goede loopacties al snel een goal te scoren. In de 2e minuut had doelman Jelmer Timmer een uitstekende redding op een inzet van een van De Weide-voorwaartsen. Na pakweg een kwartier kwam Zuidwolde beter in de wedstrijd. Nadat De Weide in de 15e minuut net niet scoorde counterde Zuidwolde razendsnel naar de goal van De Weide. Op aangeven van Steven Berghuis schoot Frans Capellen net naast.

Wie scoort er nu eigenlijk Anouk of Robin of ......... allebei?

Door deze prima aanval kreeg Zuidwolde steeds meer zelfvertrouwen en kort na die kans in de 15e minuut was het enkele minuten later plotsklaps raak. Frans Capellen brak over de rechterflank door. Zijn voorzet op maat werd in de 19e minuut (buiten bereik van doelman Sem Kok) fantastisch binnengekopt door als we de Zuidwoldiger-speakster mogen geloven en voelen door ...... Anouk. Wow, wat een vreugde-uiting van Anouk voor de microfoon, maar we houden het erop dat toch wel degelijk "vriend" Robin Steenbergen fantastisch binnenkopte (0-1). Wordt vast nog wel vervolgd. Zuidwolde leek vervolgens door te stomen en Jarmo de Jonge had - op aangeven van Robin Steenbergen -  de 0-2 op de schoen. Zijn inzet ging rakelings naast. Aan de andere kant kwam Zuidwolde een paar maal goed weg. In de 26e minuut stond doelman Jelmer Timmer op de goede plaats na een inzet van Nick Muysson. Vervolgens ging in de 29e minuut een schuiver van Daniël van Arkel net voorlangs de goal van doelman Jelmer Timmer. Over en weer volgden nog enkele kansen, maar gescoord werd er niet meer. Ruststand 0-1.

Zuidwolde vergeet de wedstrijd op slot te gooien

In de eerste 10 minuten na de rust kreeg Zuidwolde meerdere grote kansen om de score te vergroten. Eerst trof in de 46e minuut een inzet van Frans Capellen net geen doel. Kort daarop brak Frans Capellen in de 49e minuut over de rechterflank door de defensie van De Weide, waarna de inzet van Jarmo de Jonge net geen doel trof. In de 54e minuut leek Zuidwolde de 0-2 aan te tekenen. Stef Raben had een sterk moment door onverwacht doelman Sem Kok de bal te ontfutselen. De 0-2 leek te vallen, maar om nog steeds onverklaarbare redenen schoot Stef Raben tegen de paal. Kort daarop stuitte Frans Capellen nogmaals op doelman Sem Kok.

De Weide neemt initiatief over

Rond de 60e minuut kwam De Weide vervolgens wat beter in de wedstrijd en moest doelman Jelmer Timmer handelend optreden. In de 63e en 64e minuut van de wedstrijd leek De Weide langszij te komen. Erik Buining en andermaal Nick Muysson kregen goede mogelijkheden om namens De Weide te scoren. Beiden wisten het net echter niet te vinden.

Frans Capellen beslist het duel

Plotsklaps counterde Zuidwolde in de 68e minuut richting het doel van De Weide. Een verre bal werd prima doorgekopt door Bas Hempen op de sprintende Frans Capellen. Deze liet zijn hielen zien aan de De Weide-verdedigers en liet vervolgens doelman Sem Kok kansloos 0-2. Hiermee was feitelijk de wedstrijd beslist. Over en weer volgden nog wel kansen, maar gescoord werd er niet meer. Eindstand 0-2.

Opstelling Zuidwolde; Jelmer Timmer, Martijn Spijkerman (Mark van de Beld) Mathijs Steenbergen, Jerry Dekker, Stefan Liezen, Steven Berghuis, Bastin Steenbergen (Leon Schoemaker), Stef Raben, Jarmo de Jonge, Robin Steenbergen, Frans Capellen.

Man v.d. wedstrijd: Team Zuidwolde of ............ Anouk

Afbeeldingen bij dit bericht