Geschreven op 17 april 2015 door Bert Brontsema

DVC '59 1 - Zuidwolde 1 = 2-3 (2-0)

Sterk herstel Zuidwolde leidt tot winst
De beslissende actie kwam van de voet van spits Jarmo de Jonge. In de 89e minuut snelde hij langszij zijn directe tegenstander, die vervolgens Jarmo de Jonge binnen de beruchte lijnen neerlegde. Dienstdoende scheidsrechter dhr. Miggels kon niets anders doen dan de bal op de stip leggen. Frans Capellen schoot deze bal beheerst in en zorgde voor de uiteindelijk belangrijke 2-3 overwinning.

Verdedigingsfouten Zuidwolde
Voetbaltechnisch was Zuidwolde de bovenliggende partij, maar DVC’59 gooide met een portie werklust veel strijd in de wedstrijd.

Juist in een fase dat ZUIDWOLDE een doelpunt leek te maken scoorden de gebroeders Gert en Melvin Mink 2x vlot achter elkaar een doelpunt voor DVC’59. Bij rust stond Zuidwolde geflatteerd achter met 2-0.

Roy Sibon brengt Zuidwolde terug in de wedstrijd
De goed spelende Roy Sibon van DVC’59 kreeg kort na rust zijn 2e gele kaart en moest derhalve het veld verlaten. Zuidwolde nam de teugels nadrukkelijk in handen en DVC’59 kwam er niet meer aan te pas. In de 70e schoot Frans Capellen met een verdwaalde bal raak (2-1). Amper 5 minuten later lag de gelijkmaker tegen de touwen. Een voorzet vanaf de linkerflank werd knap binnengekopt door Anne Klein (2-2).
Kort voor tijd knalde Frans Capellen – zoals reeds eerder aangegeven - vanaf 11 meter Zuidwolde naar een 2-3 overwinning.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Martijn van Meurs (Ruben Kroezen), Mathijs Steenbergen, Michiel Vrielink(Robin van Goor), Steven Berghuis, Anne Klein, Mathijs Capellen, Bastin Steenbergen , Frans Capellen , Jarmo de Jonge, Koert Bouman (Wessel Buning)

Man van de wedstrijd: Jarmo de Jonge