Geschreven op 30 augustus 2015 door Bert Brontsema

De Blesse 1 - Zuidwolde 1 =1-1 (1-1)

Zuidwolde mist veel kansen
In de 3e wedstrijd van de beker-poulefase kwam Zuidwolde een remise overeen met De Blesse. De 1-1 stand was al bij rust bereikt. De Blesse kwam vroeg in de wedstrijd met een zondagschot op voorsprong. Ondanks diverse open kansen wist ZUIDWOLDE het net niet te vinden. In de 38e minuut scoorde Jarmo de Jonge na een assist van Frans Capellen alsnog knap de gelijkmaker. Kort na rust kreeg ZUIDWOLDE legio kansen, doch de precisie miste om doeltreffend uit te halen. Zo bleef het uiteindelijk 1-1.

De Blesse vroeg op voorsprong - zondagschot Wilco Oosterhof
In de eerste 5 minuten van dit duel kreeg Zuidwolde 2 goede kansen om de score te openen.
Bastin Steenbergen en Frans Capellen wisten het net echter niet te vinden. Aan de andere kant liet Wilco Oosterhof zien hoe het wel moest. Op circa 25 meter van de goal pegelde hij in de 10e minuut loepzuiver in de kruising, waarbij doelman Jelmer Timmer "als aan de grond genageld" stond (1-0). De Blesse had zijn voorsprong en groef zich vervolgens helemaal voor eigen goal in. Zuidwolde moest in zeer kleine ruimtes openingen zien te vinden in de defensie van De Blesse.

Marcel Linthorst mist 2 grote kansen - treffer Jarmo de Jonge
Desondanks kreeg Zuidwolde kansen. In de 24e en 26e minuut van de wedstrijd kreeg Marcel Linthorst 2 open kansen om Zuidwolde langszij te schieten. In de 35e minuut kreeg vervolgens Frans Capellen een kans om de keeper met een lob te verrassen.

Nadat deze kans ook geen treffer opleverde volgde in de 38e minuut een doorbraak over de rechterflank, waarna de assist van Frans Capellen door Jarmo de Jonge knap achter doelman Jos de Nekker werd geknald (1-1). Kort voor rust kreeg Zuidwolde via andermaal Jarmo de Jonge een goede kopkans om nog voor rust op voorsprong te komen. Het bleef echter 1-1.

Zuidwolde voert de druk op

Zuidwolde trachtte direct na rust de beslissing te forceren. In de eerste 10 minuten na rust kregen Frans Capellen, Marcel Linthorst en Jarmo de Jonge een viertal goede kansen om op voorsprong te komen. Het vizier van het aanvalstrio stond echter nog onvoldoende op scherp.

Zuidwolde krijgt geen strafschop
Ook nadien bleef Zuidwolde de bovenliggende partij en kreeg met name kansen via inzetten van Marcel Linthorst. In de 70e minuut werd Stefan Liezen onderuit gehaald in het strafschopgebied. Scheidsrechter - de heer Bakker - zag er geen strafschop in. Ook in de slotfase van dit eenzijdige duel kreeg Zuidwolde voldoende mogelijkheden om de wedstrijd winnend af te sluiten. Robin Steenbergen(2x) en Frans Capellen wisten echter niet te scoren. Kort voor tijd kreeg Zuidwolde binnen het strafschopgebied een vrije trap (na onreglementair blokkeren)te nemen. De harde inzet van Marcel Linthorst smoorde echter in een woud van benen. eindstand 1-1.

Opstelling Zuidwolde:
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Bastin Steenbergen (Stefan Liezen), Koen Romme (Robin Steenbergen), Frans Capellen, Marcel Linthorst,
Jarmo de Jonge, Jerry Dekker (Mathijs Steenbergen), Peter Nijboer.

Man v.d. wedstrijd: Jarmo de Jonge