Geschreven op 26 maart 2017 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Dwingeloo 1 = 8-2 (3-1)

Prima teamoverwinning Zuidwolde

Dwingeloo kwam nog wel vroeg op voorsprong, dankzij hun beste man (Melvin Koning). Daarna was het een en al Zuidwolde dat de klok sloeg. Frans Capellen was met 5 voltreffers een ware kwelgeest voor de Dwingelders. Drie van zijn goals scoorde hij middels een lob. Bij rust stond Zuidwolde met 3-1 voor. Zeker na de 5-2 geloofde Dwingeloo het wel en mocht het blij zijn, dat het niet met dubbele cijfers huiswaarts moest keren.

Openingstreffer van Melvin Koning

In de eerste 5 minuten kreeg Dwingeloo 3 grote mogelijkheden te scoren. Bij de 3e kans scoorde Melvin Koning beheerst de 0-1 tegen de touwen. Kort na de openingstreffer lag in de 7e minuut al de gelijkmaker achter Dwingeloo-doelman Erwin Hof. Een voorzet van Bastin Steenbergen werd door Frans Capellen in een mêlee van spelers beheerst afgerond (1-1). Het gejuich was nog amper verstomd of de 2-1 lag in de 11e minuut al tegen de touwen. Op de rechterflank lobte Frans Capellen van grote afstand de bal over doelman Erwin Hof, een juweeltje (2-1)

Pupillen van de week: Dario van Lenthe (links) en Pascal Ramaker (rechts)

Fraaie kopgoal Stef Raben

In de 17e minuut kopte Stef Raben uit een voorzet van Frans Capellen de bal tegen de touwen (3-1). In de resterende tijd van de 1e helft kreeg Zuidwolde diverse mogelijkheden om te scoren. Dwingeloo kwam toen steeds zonder kleerscheuren vrij. Gerust werd met 3-1.

De lobs van Frans Capellen

De 2e helft was amper begonnen of de 4-1 lag al tegen de touwen. Andermaal scoorde Frans Capellen - dit keer in de 46e minuut -  met een zeer fraaie lob (4-1). Zuidwolde kreeg vervolgens meerdere kansen om de score uit te bouwen, maar was in die fase van de wedstrijd net niet scherp genoeg. Een tegentreffer moest Zuidwolde weer wakker schudden. In de 62e minuut scoorde andermaal Melvin Koning met een uiterst fraaie treffer de 4-2 tegen de touwen.

Zuidwolde overklast Dwingeloo

Amper 1 minuut later was het aan de andere kant van het veld alweer raak. Na een goed lopende aanval over de linkerflank volgde een pass van Steven Berghuis. Vervolgens stapte Robin Steenbergen keurig over de bal heen, waarna Frans Capellen strak in de benedenhoek raak schoot (5-2). Vanaf dat moment geloofde Dwingeloo het wel en kreeg Zuidwolde legio kansen. Inzetten van Frans Capellen en Steven Berghuis troffen net geen doel en een inzet van Bas Hempen teisterde de bovenlat. In het laatste kwartier gaf Zuidwolde nog even volop gas. Meerdere goals konden gewoonweg niet uitblijven. In de 74e scoorde Frans Capellen andermaal uit een lob de 6-2.

Slotakkoord Stef Raben en Jerry Dekker

In de laatste 5 minuten bezegelden de sterk spelende Stef Raben en Jerry Dekker het lot van Dwingeloo. Eerst scoorde Stef Raben in de 84e minuut - op aangeven van Steven Berghuis - de 7-2 tegen de touwen. In de slotminuut bracht de ook goed spelende Jerry Dekker met een strak schot de 8-2 op het scorebord.

Opstelling Zuidwolde

Jelmer Timmer, Leon Schoemaker (Bas Hempen), Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Mark van de Beld, Jerry Dekker, Bastin Steenbergen, Koen Romme, Stef Raben, Frans Capellen (Koert Bouman), Robin Steenbergen.

Man v.d. wedstrijd: Frans Capellen