Geschreven op 24 april 2016 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - SVV'04 1 = 0-2 (0-1)

Onverklaarbare nederlaag Zuidwolde
Zuidwolde kwam in de 9e minuut van de wedstrijd op achterstand door een "lucky-goal"van Ruben Prinsen. In het vervolg van deze 1e helft kreeg Zuidwolde acht 100%-kansen, welke om onverklaarbare redenen geen treffers opleverden. Zelfs een strafschop was niet aan de "rood-zwarten" toevertrouwd, want Marcel Linthorst schoot de penalty "strak naast". Gelet op het aantal welgetelde grote kansen had Zuidwolde met een 8-2 voorsprong kunnen en moeten rusten. Ook in de 2e helft kreeg Zuidwolde de nodige kansen, maar was er wel meer evenwicht tussen beide teams. Steven Berghuis scoorde een "Eigen Tor", middels een "van Persie-treffer". SVV '04 won daardoor ietwat gelukkig met 0-2.

Vroege voorsprong SVV'04
In de eerste 10 minuten zette SVV'04 als koploper in de 3e periode veel druk naar voren en was toen ook dreigender dan ZUIDWOLDE. Ietwat gelukkig viel onverwacht in de 9e minuut de bal vanuit een kluts voor de voeten van de vrijstaande Ruben Prinsen. Deze schoot vervolgens de bal koelbloedig langs de kansloze doelman Jarno Bruins Slot (0-1). Kort daarop leek diezelfde Ruben Prinsen opnieuw te scoren, maar hij faalde in de afwerking.

Legio kansen Zuidwolde
In de 12e minuut kreeg Koert Bouman via een fraaie combinatie tussen Koen Romme en Frans Capellen een dot van een kans. Zijn inzet smoorde in een mêlee van benen.
In de 15e minuut leek een lob van Frans Capellen een treffer op te leveren. Op het allerlaatste moment kon een SVV-verdediger nog op de lijn redding brengen.
In de 17e minuut belande een kopbal van Bastin Steenbergen op de paal. In de 21e minuut schoot Koert Bouman in zeer kansrijke positie net naast. Kort daarop ranselde doelman Wiljo Wesseling een harde inzet van Mathijs Steenbergen buiten de palen.
In de 24e minuut kon Bastin Steenbergen net niet de juist voortzetting geven aan een goede aanval.

Marcel Linthorst mist strafschop
In de 33e minuut werd een aanvaller van ZUIDWOLDE in het strafschopgebied onderuit gehaald. de terecht gegeven strafschop werd door Marcel Linthorst naast geschoten. Ondanks al die tegenvallers bleef Zuidwolde geloven in een beter resultaat. In de 37e minuut leek de gelijkmaker te vallen. Steven Berghuis slalomde door de verdediging van SVV'04, maar zijn zuivere inzet ging van de ene paal via de andere paal weer het veld in. Beide teams kregen in de slotfase van de 1e helft nog mogelijkheden om te scoren. Ondanks al deze kansen werd er slechts gerust met een 0-1 stand.

Weinig verheffende 2e helft
SVV'04 begon opnieuw goed aan de voortzetting van deze wedstrijd en leek al vroeg de 0-2 te scoren. Met enig geluk kwam Zuidwolde met de schrik vrij.
Vervolgens brak Frans Capellen in de 53e minuut door en leek de 1-1 te scoren. Zijn inzet ging echter net naast. Kort daarop stuitte Marcel Linthorst op de vuisten van SVV-doeman Wesseling.

Wissels brengen geen wijziging
Door het uitblijven van goals werd er met name door Zuidwolde volop gewisseld. De wissels pakten echter niet goed uit. Daarnaast had Zuidwolde in de 76e minuut de pech, dat de overigens goed leidende scheidsrechter van Dalen bij een doorbraak van Marcel Linthorst geen voordeel gaf. Hij floot af vanwege een eerdere overtreding op één van Zuidwoldiger-spelers. In deze situatie werd Zuidwolde helaas behoorlijk benadeeld. Kort daarop viel de beslissing aan de andere kant. Een voorzet vanaf de rechterflank belande pardoes op het hoofd of dijbeen van verdediger Steven Berghuis. Onverwacht en onbedoeld passeerde hij hiermee "als een Van Persie-goal" zijn eigen doelman Jarno Bruins Slot (0-2). Dit was ook de eindstand.

Opstelling Zuidwolde
Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Leon Schoemaker , Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme (Jerry Dekker), Bastin Steenbergen (Jarmo de Jonge), Peter Nijboer, Frans Capellen, Marcel Linthorst, Koert Bouman (Wessel Buning)

man v.d. wedstrijd: Mathijs Steenbergen