Geschreven op 27 september 2015 door Bert Brontsema

Sleen 1 - Zuidwolde 1 = 4-2 (1-0)

Sluwheid en individuele fouten worden Zuidwolde fataal
Zuidwolde was de beter voetballende ploeg en had over grote delen van de wedstrijd een veldoverwicht. Zuidwolde vergat zichzelf te belonen met een vroege goal en riep daarmee feitelijk het onheil over zichzelf af. SLEEN wachtte op een foutje bij Zuidwolde. Op die wijze viel dan ook in de 39e minuut de treffer van Wouter Eiting (1-0). Kort na rust maakte Sleen-speler Marc Dekker een sluwe overtreding op Koen Romme, waarna hij als vrije man kon scoren (0-2). In de 60e minuut maakte laatste man Mathijs Steenbergen een kapitale fout, waarvan Ranil Briek handig profiteerde (3-0). Zuidwolde kwam verrassend weer terug in de wedstrijd via een benutte strafschop van Marcel Linthorst (3-1) en een echte spitsengoal van Wessel Buning (3-2). Op jacht naar de gelijkmaker viel in de slotfase - in vermeend buitenspelsituatie - de 4-2 ten voordele voor Sleen.

Zuidwolde domineert
Met name in de 1e helft domineerde en bepaalde ZUIDWOLDE deze wedstrijd.

Frans Capellen brak meerdere malen over de rechterflank door, maar de juiste voortzetting ontbrak steeds. Zo misten in die fase Marcel Linthorst en Robin Steenbergen goede kopkansen. Ook gingen schoten van diezelfde Marcel Linthorst en Stefan Liezen net naast of net over.
In de 32e minuut leek Zuidwolde dan uiteindelijk te gaan scoren. Via een uitstekende passing van Koen Romme brak vervolgens Steven Berghuis over links door, waarna de inzet van Wessel Buning ternauwernood door doelman Kristian Ludwig gekeerd kon worden. De rebound van Frans Capellen vloog vervolgens over de goal van Sleen.

Sleen scoort verrassend
Feitelijk uit het niets kwam Sleen vervolgens op voorsprong. In de linkerzone van de verdediging van Zuidwolde werd slecht verdedigd en die fout werd Wouter Eiting met een knappe lob afgestraft (1-0). In de slotminuut leek Zuidwolde via Wessel Buning (redding met de hak van doelman Ludwig) en Koen Romme nog voor rust langszij te komen. Het bleef echter bij een ruststand van 1-0.

Sluwe overtreding Marc Dekker beslist het duel.
Kort na rust werd de wedstrijd beslist. Eerst werd een inzet van Zuidwolde-spits Marcel Linthorst geblokt, waarna doelman Ludwig nog net kon redden. Uit de daarop volgende counter maakte Sleen-speler Marc Dekker achter de rug van de scheidsrechter om een sluwe overtreding op Koen Romme. Vervolgens kon hij geheel vogelvrij de 2-0 aantekenen. Een onterechte goal, dat wel. Koen Romme moest door de overtreding van Marc Dekker vervolgens vervelend geblesseerd het veld verlaten. Een onjuiste daad met een niet verdiende beloning. De scheidsrechter heeft e.e.a. niet kunnen constateren. In de slotfase van de wedstrijd maakte diezelfde Dekker nogmaals een soortgelijke overtreding. Op aanwijzing van de assistent-scheidsrechter kwam Sleen-speler Dekker er met slechts een gele kaart genadig vanaf. Alsof het nog niet genoeg was maakte de anders altijd soeverein spelende Mathijs Steenbergen in de 60e minuut een kapitale fout, welke vakkundig werd afgestraft door Ranil Briek (3-0)

Zuidwolde knokt zich goed terug
Ondanks deze tegenslagen kwam Zuidwolde sterk terug in wedstrijd. Eerst strafte Marcel Linthorst een handsbal in het strafschopgebied af. Vanaf de stip gaf hij in de 71e minuut doelman Ludwig geen enkele kans (3-1). In de 84e minuut volgde een prima aanval over links, waarna de assist van Koert Bouman beheerst met buitenkantje rechtervoet nabij de 1e paal knap werd binnengetikt door Wessel Buning (3-2). De gelijkmaker hing in de lucht, maar zoals al eerder gezegd viel de beslissende goal - in buitenspelsituatie - aan de andere kant. Arjan Goeree verzilverde dit cadeautje. Eindstand 4-2. Een zure nederlaag voor Zuidwolde.

Opstelling ZUIDWOLDE
Jelmer Timmer, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Leon Schoemaker, Steven Berghuis (Jerry Dekker), Stefan Liezen, Koen Romme (Koert Bouman), Marcel Linthorst, Frans Capellen, Wessel Buning, Robin Steenbergen (Peter Nijboer)

Man v.d wedstrijd: Koen Romme