Geschreven op 29 maart 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Bargeres 1 = 7-3 (3-1)

Doelpuntenfestival op Woltingeslag
Frans Capellen was met 4 treffers deze zondag de blikvanger van Zuidwolde. Echter op het middenveld liep met name kilometervreter Bastin Steenbergen “een dijk van een wedstrijd te spelen”. Onder diens aanvoering wist ZUIDWOLDE maar liefst 7x te scoren, met daarbij de aantekening dat ZUIDWOLDE nog vele malen vaker had kunnen scoren.

BARGERES kwam er met 7 tegentreffers nog genadig vanaf. Met 7 x scoren zijn echter 3 tegentreffers niet goed te praten voor ZUIDWOLDE. De tegentreffers kwamen tot stand door laconiek voetballen aan ZUIDWOLDIGER-kant. Wil Zuidwolde nog echt meespreken dan zal dit laconieke spel er in de resterende competitiewedstrijden nog uit moeten.

Vlotte treffer Frans Capellen - onderschepping Leon Schoemaker
Al, in de eerste minuten kreeg ZUIDWOLDE kansen op een vroege treffer. ZUIDWOLDE moest nu tot de 7e minuut wachten op een treffer. Aan de basis van die goal stond met name rechtsback Leon Schoemaker. Verdedigend onderschepte hij de bal, waarna een razendsnelle counter liep via de schijven van Gerald Kreuze, Jarmo de Jonge met als eindstation Frans Capellen. Koelbloedig gaf Frans Capellen Bargeres-doelman Melvin de Vroet het nakijken (1-0). Zuidwolde bleef vervolgens de bovenliggende partij en kreeg via Bastin Steenbergen en Frans Capellen kansen om verder uit te lopen.

Twee penalty’s binnen de minuut
Een 2e treffer van Zuidwolde kon dan ook niet uitblijven en die kwam er ook in de 30e minuut.
Voorafgaande aan die treffer kreeg Bargeres echter een beste mogelijkheid om langszij te komen. Na het missen van die kans counterde Zuidwolde razendsnel naar de goal van Bargeres. Op aangeven van Gerald Kreuze scoorde Jarmo de Jonge beheerst de 2-0 tegen de touwen. Kort daarop kreeg Bargeres een dubieuze penalty, die beheerst werd binnengeschoten door Wouter Huizing. Amper 1 minuut later kreeg Zuidwolde aan de andere kant in de 39e minuut eveneens een (terechte penalty – onderuithalen van Gerald Kreuze). Spits Frans Capellen scoorde vervolgens vanaf de stip beheerst de ruststand naar 3-1.

Slap begin 2e helft Zuidwolde
Zuidwolde begon goed aan de 2e helft en kreeg via Frans Capellen al direct een goede kans op de 4-1. Zijn inzet ging ongecontroleerd naast de goal van doelman Melvin de Vroet. Zuidwolde verslapte vervolgens en daarvan profiteerde Bargeres. Nadat doelman Jelmer Timmer een krachtige inzet pareerde scoorde Hidde Rog in de 53e minuut de 3-2. De vreugde van Bargeres was echter van korte duur, want nog geen 5 minuten later scoorde Leon de Labije – na een prima vooractie van Frans Capellen - met een zgn. “Eigen Tor” de 4-2 voor Zuidwolde.

Fraaie goals Frans Capellen
Vervolgens kreeg ZUIDWOLDE kans op kans om de scoren verder op te voeren. BARGERES was op dat moment volledig “knock out”en mocht blij zijn met slechts 2 treffers van Frans Capellen. De 5-2 ontstond uit een fraai duet met zijn broer Mathijs Capellen. De mooiste treffer van Frans Capellen ontstond juist in een mooie combinatie met Bastin Steenbergen. Frans Capellen hakte de 6-2 er bijzonder fraai in. Bargeres-speler Leon de Labije scoorde vervolgens in de 86e minuut nog de 6-3. Het slotakkoord was echter weer voor Zuidwolde. In de 89e minuut scoorde Wessel Buning de 7-3 tegen de touwen. Een dikverdiende overwinning voor Zuidwolde.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Koert Bouman (Martijn van Meurs), Gerald Kreuze, Mathijs Capellen, Bastin Steenbergen , Frans Capellen , Jarmo de Jonge ( Wessel Buning).

Man van de wedstrijd: Frans Capellen en Bastin Steenbergen