Geschreven op 10 mei 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Valthermond 1 = 0-2 (0-0)

Valthermond de terechte kampioen
In een wedstrijd “om des keizers baard” liet koploper Valthermond zien waarom zij de terechte kampioen waren in de 3e klasse D. De wedstrijd tussen de nrs 1 en 2 ging lang gelijk op. ZUIDWOLDE liet op belangrijke momenten na om te scoren. VALTHERMOND wachtte met name geduldig af en sloeg op cruciale momenten dodelijk toe. Bij een ruststand van 0-0 kreeg ZUIDWOLDE in de 58e en 59e minuut grote kansen om de score te openen. Dit gebeurde echter niet, waarna uit de counter topscorer Edwin Drenth Valthermond kort daarop op 0-1 bracht.

Een gebroken ZUIDWOLDE kreeg kort daarop in de 64e minuut de 0-2 om de oren via een treffer van Maikel Platje. Hoewel ZUIDWOLDE manmoedig bleef strijden voor een beter resultaat was de wedstrijd gespeeld en bleef de 0-2 op het scorebord staan. Ondanks deze nederlaag werd ZUIDWLDE winnaar van de 3e periodetitel. In de nacompetitite speelt ZUIDWOLDE in de komende 2 weken belangrijke duels tegen VAKO uit Vries. Mocht ZUIDWOLDE daarin winnaar worden, dan speelt het vervolgens twee duels voor promotie naar de 2e klasse tegen de winnaar van het duel tussen TITAN-ZWARTEMEER.

Sterke start Zuidwolde
In de aanvangsfase van dit treffen was Zuidwolde de bovenliggende partij. Met name Frans Capellen en Leon Schoemaker kregen kansen om de score namens ZUIDWOLDE te openen. Gaandeweg de 1e helft nam VALTHERMOND het initiatief over en kreeg met name in de slotfase van de 1e helft enkele grote mogelijkheden. Doelman Jarno Bruins Slot stond een paar maal een VALTHERMOND-treffer in de weg.

Zuidwodle vergeet te scoren
Ook in de 2e helft begon ZUIDWOLDE bijzonder sterk en kreeg via Bastin Steenbergen, en Wessel Buning uitstekende mogelijkheden om te scoren. De inzet van Bastin Steenbergen spatte uiteen op de kruising. Juist op een moment, dat een ZUIDWOLDIGER-treffer verwacht werd scoorde VALTHERMOND. Nadat eerst al captain Theo Genissen net voorlangs het Zuidwoldiger-doel schoot liet spits Edwin Drenth zien waarin hij goed is. In de 61e minuut ramde hij de 0-1 tussen de palen. Een dodelijk moment voor ZUIDWOLDE.

Maikel Platje geeft de genadeslag
Amper bekomen vande 0-1 achterstand scoorde Maikel Platje in de 64e minuut de 0-2 tegen de touwen. Deze tegenslag kwam Zuidwolde niet meer te boven. In het laatste halve uur speelde VALTHERMOND de wedstrijd plichtmatig uit en sleepte de 0-2 over de eindstreep.
Een terechte kampioen won verdiend met 0-2. ZUIDWOLDE heeft nog alle kansen om via de nacompetitie te promoveren naar de 2e klasse.

Opstelling Zuidwolde
Jarno Bruins Slot, Leon Schoemaker , Tiemen Wegman , Mathijs Steenbergen, Mathijs Capellen, Martijn van Meurs, Anne Klein (Robin Steenbergen) , Bastin Steenbergen, Jarmo de Jonge, Frans Capellen (Frank Middeelveld) , Wessel Buning (Koert Bouman)

Man van de wedstrijd: Mathijs Steenbergen.