Geschreven op 30 oktober 2014 door Ruben Kroezen

Ruinerwold 2 - Zuidwolde 2 2-4 (1-3)

Zuidwolde 2 wint streekderby tegen Ruinerwold

Zuidwolde vroeg in de wedstrijd wakker geschud
Voor Zuidwolde 2 stond afgelopen zondag een streekderby tegen Ruinerwold op het programma. Na de reeks van overwinningen van Zuidwolde 2 was het belangrijk om uiterst geconcentreerd aan deze wedstrijd te beginnen. Toch leek het erop dat Zuidwolde direct in de 1e minuut van de wedstrijd al op achterstand kwam doordat Ruinerwold direct vanaf de aftrap het doel op zocht, door de goed reagerende goalie Jarno Bruinslot werd een vroege achterstand voorkomen. In de 4e minuut van de wedstrijd werd een vrije trap van Zuidwolde goed benut en mocht Bastin Steenbergen zijn 1e doelpunt van de wedstrijd op naam zetten 0-1.

Wedstrijd in evenwicht Zuidwolde benut kansen
Na veel kansen over en weer kon Zuidwolde niet ontkomen aan een tegentreffer. In de 16e minuut werd een goed opgezette aanval van Ruinerwold veilloos binnen geschoten buiten het bereik van de goed keepende Jarno Bruinslot 1-1. Zuidwolde herpakt zich goed en weet via een mooie aanval opgezet door Bas Hempen die vervolgens Anne Klein in de gelegenheid zet om de voorzet te kunnen geven op Bastin Steenbergen die aan kon leggen voor de 1-2. Zuidwolde bleef doorzetten in deze fase van de wedstrijd zo werd in de 37e minuut Jari van de Water vrijgespeeld waardoor deze op een fenomenale manier de 1-3 tegen de touwen werkte. Zo kon er gerust worden met een 1-3 voorsprong.

Zuidwolde zwak uit de kleedkamer Ruinerwold komt terug
Na de rust werd er zwak gestart door Zuidwolde slordig balverlies en onrustig in de passing was het gevolg voor een vroege tegentreffer vlak na rust 2-3. Toch wist Zuidwolde zich enigszins weer te herpakken en creëerde een aantal goede mogelijkheden om de wedstrijd op slot te gooien. In de 76e minuut werd de wedstrijd beslist door Ouren Nikkels na een blunder van de doelman van Ruinerwold kon Ouren de bal achter de doelman schuiven 2-4.

Doordat Asserboys punten heeft laten liggen tegen DIO Oosterwolde staat Zuidwolde 2 nu op een gedeelde 1e plaats samen met Gomos.

Jarno Bruislot, Frank Middelveld, Hans vd Vecht, Bas Hempen, Erwin Fieten (Ouren Nikkels), Michiel Vrieling, Bastin Steenbergen, Anne Kleine, Koert Bouman, Mark Tichelaar (Henk Wiegers), Jari vd Water

Man van de wedstrijd: Team VV Zuidwolde 2