Geschreven op 28 april 2016 door Het derde

Zuidwolde 3 wint topper op Supersunday!

Zuidwolde 3 – WKE 2 2-1 (0-1)
Zondag 20 Maart… de dag waar heel voetbalminnend Nederland naar uitgekeken heeft.. er staan namelijk 2 krakers op het programma vandaag. In de eredivisie PSV-Ajax en op de amateurvelden kijkt iedereen uit naar Zuidwolde 3 – WKE 2.

WKE is toch failliet vraagt iedereen zich dan af natuurlijk? Dit klopt maar de reserveteams mogen dit lopende seizoen toch afmaken. Mooi voor hun. 10:00uur was het verzamelen in onze kantine waar het al lekker druk was…Dit kwam overigens door een cross clubje die graag door de bossen razen op een fietsie. Goed… de kleedkamer werd opgezocht en iedereen trok vol trots de mooie rood zwarte tenues aan. Warming up.. inmiddels kwam de tegenstander ook aan sloffen..

11:00uur de tribune stroomde vol en de scheids blies op zijn fluitje.. in de 4e klasse1 is dit de Nr1 Zuidwolde tegen de Nr 3 WKE.. echter heeft WKE minder verlies punten dan koploper Zuidwolde. Dus van belang is dat Zuidwolde de puntjes op sportpark woltingeslag houd. Omdat wij nogal wat spelers misten op deze ochtend hadden wij er twee spelers van t vierde bij. Dennis en Ronald! Waarvoor dank! De opstelling zag er als volgt uit. R. Kolk op de goal. Achterin op de backs S. Riedeman en R. Tinholt. En centraal stonden Dennis M en Felix vd W. Het middenveld bestond uit Justin d.v. Jari vd W. en V. Pruntel. Voorin begonnen deze ochtend op de flanken L. Kikkert en Tim S. en in de spits de clubtopscoorder Hansie vd Vegt!

De wedstrijd.. Deze begon Zuidwolde zeer sterk en de eerste 20 a 30 minuten waren dan ook echt voor ons… Veel kansen kende de eerste helft echter niet… een paar verdwaalde voorzetten werden nog wel gevaarlijk bij het doel van WKE. Gaande weg de eerste helft kwam WKE wat beter in zijn spel en dit resulteerde dan ook in een aantal kleine kansjes.. na goed door gaan van de linkerspits van de gasten tekende deze kamper dan ook voor de 0-1 aan. Een flinke domper voor Zuidwolde want wij waren zeker niet minder. We gingen de rust dan ook in met een achterstand.
In de rust werden de puntjes op de i gezet en maakte eigenlijk niemand zich druk. Dit komt wel goed jongens… ze worden nu al moe… Op conditie pakken we ze… Voetballend zijn we beter… We winnen met 2-1… Dit waren zo’n beetje de kreten in de kleedkamer…

De 2e helft… eerste deel van de 2e helft kreeg WKE een paar kansjes om de wedstrijd definitief te beslissen.. Echter werd dit nagelaten door de bezoekers… na zo’n 60 minuten kwam de grootste kans voor hun.. de spits ging alleen op het doel af en verschalkte Richard met een rollertje langs hem heen… Echter was Felix goed meegelopen en die dacht… en nu? Ik moet die bal weg schieten maar achteruit wil niet en ik wil geen corner weg geven… dus Felix schoot de bal vakkundig tegen de paal om zo bal bezit over te houden voor ons. Top Felix! Hierna was het alleen nog maar Zuidwolde 3 wat de klok sloeg. Lennard werd gewisseld voor Alwin en Zuidwolde ging vol op jacht naar de gelijkmaker! De ruimtes werden steeds groter doordat de mannen van het kamp kapot waren gespeeld door ons! Vooral Tim was inmiddelds weer op de brommer gestapt en speelde zijn directe tegenstander helemaal zoek. Het duurde tot de 80ste min. Voor de gelijkmaker dan eindelijk viel. Tim werd weer eens gelanceerd op rechts.. hij gaf de bal goed voor en deze werd afgemaakt door onze super spits Hansie! Eindelijk lag de bal achter de goed keepende doelman van WKE. En Zuidwolde ging door… want WKE was rijp voor de slacht….. een paar minuten voor tijd viel dan ook de verlossende 2-1! Weer was het Hansie op aangeven van Tim. Met een heerlijke volley schoot hij de bal binnen! De vreugde was groot! Gelijk hierna kreeg Hans de makkelijkste kans van de ochtend echter schoot hij deze bal naast. Nog 1 kans was er voor WKE in de allerlaatste minuut maar deze werd door ons sterke gelegenheidsverdedigingsduo Dennis en Felix om zeep geholpen!

2-1 winst dus in deze topper! Belangrijke punten voor het derde! We staan nog steeds bovenaan! Echter hebben we niet de beste papieren omdat onze achtervolger EMMS een aantal wedstrijden minder gespeeld heeft. Afwachten dus en hopen op een misser in Slagharen! Na deze mooie triompf ging de aandacht natuurlijk volledig naar de topper PSV-Ajax… Ook hier hebben we allen van GENOTEN!
Met recht een SUPERSUNDAY!

Groeten t Derde!