Geschreven op 11 september 2015 door Richard Kolk

Hoogeveen 3 – Zuidwolde 4 2-10 (1-4)

Zuidwolde 4 begint met overtuigende overwinning
Na een toch wel ietwat teleurstellend einde van het vorige seizoen begonnen afgelopen zondag de mannen van Zuidwolde 4 aan het nieuwe seizoen. 2 nieuwe mannen werden er aan de selectie toegevoegd in deze zomerse transferperiode. Namelijk kind van de club Wilco Beuving en nog een nieuwkomer Martin Dekker. Afijn.. tijd om het nieuwe seizoen goed te beginnen!
Voor veel mannen was het toch nog wel even een pittig ochtendje aangezien er een feesttent in ons mooie dorpje stond de afgelopen week… Dus je zult niet verwachten dat wij uit de startblokken zullen klappen… maar niets is minder waar… omstreeks 10:30uur werd er afgetrapt op het kunstgras van HZVV tegen VV Hoogeveen. De volgende mannen mochten starten: Doel: Richard Kolk. Achterin Jarno de Vries, Dennis Meester, Jos Bouwes en Wilco Beuving. Het middenveld bestond uit Sander Bruins, Sjaak Pronk, Erwin de Lange en Gerben Kreuze. Voorin Henri Reinders en Stefan Klein. Voor Henri Reinders wast dit een soort van thuiswedstrijd en dat hebben ze geweten ook… de bal was nog maar amper aan het rollen of hij lag al in het netje van de blauw witten. Henri Reinders zorgde voor de snelle 0-1! Dat is nog is lekker beginnen.

Toch merkte je dat Zuidwolde 4 de eerste helft nog wat zoekende was… het spel was dan ook niet al te best en dit resulteerde na een kwartier spelen in de gelijkmaker voor Hoogeveen. Totaal onnodig.. gaandeweg de eerste helft kwam er wat meer lijn in het spel en zag je Zuidwolde weer sterker worden.. na een dik half uur was daar weer Henri R die de 1-2 tegen de touwen joeg! Hierna was het verzet van Hoogeveen toch wel een beetje gebroken.. en konden wij voor rust nog uitlopen naar een 1-4 voorsprong door goals van Sjaak en Gerben.

De 2e helft kwam Martin Dekker in het veld voor Wilco Beuving en Eelke van Eijk voor Gerben. Eelke mocht alleen eerst nog even een tijdstraf uitzitten van Gerben. Deze liep hij vlak voor rust op. De 2e helft had Hoogeveen eigenlijk totaal niets meer in te brengen en kon het telraam erbij gepakt worden. De 1-5 kwam op naam van Sjaak, waarna de 1-6 en 1-7 wederom naar Henri R gingen. Sander Bruins had in de rust buienradar nog even gecheckt en liet zich daarna slim wisselen voor Gerben. Met een grijns ging hij van het veld en nam plaats in de dugout. En ja hoor Gerben was net in het veld en een hoosbui teisterde het sportpark van Hoogeveen. Maar goed.. Zuidwolde ging lekker door met scoren.. en liep vervolgens nog uit naar 2-10.. de laatste drie goals kwamen op naam van. Eelke, Erwin de L en de laatste uiteraard weer Henri Reinders met zn vijfde goal.
Een goede seizoenstart dus voor het 4e! Voorlopig staan we op doelsaldo bovenaan en dit willen wij graag zo houden. Komende zondag staat Germanicus die zijn eerste wedstrijd ook won op het programma. Thuis om 10:00uur op sportpark Woltingeslag. Kom gerust een kijkje nemen!!
Groet,
Reporter VV Zuidwolde 4