Geschreven op 17 maart 2015 door Richard Kolk

Raptim 5 - Zuidwolde 4 0-2 (0-0)

Belangrijke overwinning Zuidwolde 4 in Coevorden

Na de winst van vorige week (5-1) op Sleen stond er afgelopen zondag voor de trotse koploper Zuidwolde 4 een lastige uitwedstrijd op het programma. We moesten op bezoek bij Raptim in Coevorden. Niet dat deze ploeg nou zo hoog genoteerd staat in de stand maar wel is dit de enige ploeg waar wij tot nu toe punten tegen verspeeld hebben. (weliswaar onnodig…) Maar goed we waren dus gewaarschuwd. Met de topper WKE4-Zuidwolde4 in het vooruitzicht voor volgende week realiseerde iedereen zich dat er vandaag gewonnen moest worden.

Omdat er wat jongens hun kunsten aan het vertonen zijn op de bergjes in Oostenrijk en er nog altijd een aantal geblesseerden zijn was het even puzzelen om een redelijk selectie op de been te krijgen. Hierbij hielp het 3e elftal dat vrij was. Waarvoor dank. Uiteindelijk vertrokken we zondagochtend om half tien met 14 man richting de grens.

De opstelling zag er als volgt uit:
ondergetekende in de goal, achterin op links Jos Bouwes, op rechts Robin van goor en centraal Jarno de Vries en Remon Baas. Het middenveld bestond uit Justin de Vries, Sjaak Pronk en Dennis Meester, en de voorste linie werd bezet door Henri Reinders Stefan Klein en Gerben Kreuze. Op de bank begonnen vandaag Hugo Veldman Tim Schonewille en alleskunner Eelke van Eijk.
Dan de wedstrijd: al snel werd duidelijk dat Raptim ging proberen ons het voetballen onmogelijk te maken. Mede door het slechte veld en dat hun er kort opzaten lukte hun dit dan ook aardig.. Ook al kregen we wel een aantal goede mogelijkheden gescoord werd er nog niet in de eerste helft. De tegenstander hield zich vooral bezig met verdedigen en kwam er maar sporadisch uit.. gevaarlijk werden ze dan ook niet.
In de rust kregen we een peptalk van onze trainer Jan Spijkerman. We moesten vooral rustig blijven.. de kansen komen vanzelf. De volledig bank kwam in het veld Tim voor Stefan Hugo voor de Boase en Eelke voor Justin.

2e helft – treffer Sjak Pronk
De 2e helft werd de druk opgevoerd en steeds vaker moest Raptim aan de noodrem trekken doormiddel van een overtreding. Hier had de scheids wel een x mogen optreden doormiddel van een kaart. Echter was de beste man de kaarten vergeten (overkomt de besten) in de 80ste minuut was het dan eindelijk raak.. Hugo stoomde op vanuit de verdediging en gaf een strakke bal op Sjaak die deze beheerst met zijn linkerbeen afrondde. De opluchting was groot. En de voorsprong dik en dik verdiend. Raptim had in de 2e helft aanvallend totaal niets meer in te brengen.

Brommergoal Tim Schonewille
Vijf minuten na de 0-1 werd Tim diep gestuurd door 1 van onze mannen, de verdediger leek een voorsprong te hebben op Tim maar gelukkig was onze Timmie op de brommer en hij raasde erlangs.. op de doelman af.. met een bekeken schot bepaalde hij de eindstand op 0-2!! Een zwaar bevochten en zeer belangrijke zege!
Een zeer belangrijke zege voor ons vierde elftal. Komende zondag staat de topper tegen de nummer 2 WKE op het programma. Winst in Emmen betekend een reuze stap richting het kampioenschap! Reis daarom zondag allemaal massaal af naar Emmen en steun het vierde eltal op t kampie! Er word afgetrapt om 10:00uur op Sportpark Grote Geert. Het schijnt zelf zo te zijn dat de beul (sylvano) zichzelf de hele week probeert fit te krijgen voor deze belangrijke match! Dus WKE wees gewaarschuwd! We komen eraan!
Groeten Richard Kolk