Geschreven op 21 oktober 2014 door Jan Spijkerman

Twedo 3 – Zuidwolde 4 (Uitslag 1-3)

Zondag 19-10-2014

Onder wederom prachtige weersomstandigheden vertrokken we om kwart voor negen met 14 spelers richting Nieuw- Amsterdam/Veenoord om tegen de plaatselijke SV Twedo 3
te spelen. Hugo/Patrick/Jos/Richard en Sander waren er deze zondag niet bij.
Aangekomen in Veenoord werden we weer verwend met nieuwe kleding stukken dit keer waren het inloopshirts gesponsord door Mariëtte Buning (kamerverhuur Groningen)
Mariëtte bij deze nog bedankt hiervoor. Sjaak/Erwin en Dennis begonnen op de wissel, Dennis nam de vlag ter hand om deze de gehele wedstrijd niet meer af te staan (had zo zijn redenen).
Doordat onze keeper was verhinderd nam Jelle deze taak over (Jelle bedankt).

Nu maar naar de wedstrijd, ik kan er een heel verhaal van maken,maar we houden het maar kort. We begonnen niet goed , want na 4 minuten lag de bal al bij ons in het netje.
Door niet scherp genoeg te verdedigen kon de speler van Twedo uithalen het schot werd nog van richting veranderd door Bart zodoende was Jelle kansloos. En hoewel we hierna beter begonnen te voetballen en zeker de overhand hadden bleef het 1-0. Hierbij moet wel gezegd worden dat er ten onrechte een geldig doelpunt van Gerben werd afgekeurd en Twedo nog een penalty verdiende. En nu kun je het excuus gaan gebruiken dat het aan de scheids lag maar de goede man had gewoon zijn dag niet.
Het is dat de spelers van Twedo en wij de kopjes er bij hielden (complimenten hiervoor) want anders had het ook maar zo uit de hand kunnen lopen. In de rust hebben we afgesproken dat er ondanks de achterstand nog niets aan de hand is en als we ons eigen spel gaan spelen dat het vanzelf wel goed zal komen. Erwin kwam in het veld voor Tim en Sjaak was in de eerste helft al ingevallen voor Bart die er al snel uit moest met een blessure. Dennis bleef zoals al eerder vermeld de vlag hanteren.
Door doelpunten van Henri/Erwin en Silvano werd er toch nog verdiend gewonnen met 1-3 (klasse jongens).
Waarbij moet worden gezegd dat Gerben deze wedstrijd 3x heeft gescoord, maar evenveel keer deze werd afgekeurd??????. Na vier wedstrijden gespeeld te hebben staan we er goed voor met 4 winstpartijen. Komende zondag spelen we uit tegen Sleen, en voor Jos zal dat een speciale wedstrijd zijn aangezien hij tot voor kort daar nog voetbalde.