Geschreven op 12 oktober 2014 door Henri Reinders

Zuidwolde 4 - Hodo 3 (Uitslag 5-4)

Zoals zo vaak weer prima omstandigheden op de zondagmorgen. Voordat we de wei ingingen (met echt gras) werden we nog even verwend met wat nieuwe kledingstukken. Een fraai 'trainingsjasje" gesponsord door Stege Makelaardij en enkele warmtejassen gesponsord door Jansen & Meester Adm. En voorzover mijn informatie reikt heeft onze speler Sander (Sport In) de levering verzorgt en ook nog zijn duit in het zakje gedaan. Enne......we krijgen ook nog inloopshirts.

Maar even naar de wedstrijd tegen Hodo 3. Tegen Hodo voetballen betekent een derby uitvechten, maar bij Hodo leek die historische scherpte er toch wel wat af. Zuidwolde begon zeer effectief. De eerste 3 kansen waren ook direct raak en na 10 minuten was het dus al 3-0. Na een minuutje werd Jos fraai 'gestoken' door Sjaak, waarbij hij de keeper wist uit te spelen. Vervolgens scoorde hij bijna vanaf de achterlijn in de verre hoek: 1-0. Even later was het alweer raak. Een afgemeten voorzet vanaf de flank werd door Stefan met zijn knie in het doel gewerkt (2-0). Vervolgens wist Erwin te scoren, ook bijna vanaf de achterlijn. 3-0 en van een echte derby leek helemaal geen sprake....
Zuidwolde bleef de betere ploeg, maar de scherpte was er wat af. Hodo kreeg minder kansen, maar gingen daar wel goed mee om. Zij scoorden eerst de 3-1. Vervolgens scoorde de diepgaande Jos (loopwonder....) zijn tweede goal, waardoor de marge weer 3 werd. Maar voor rust wist Hodo nogmaals 2 maal het netje te vinden. Oftewel: het bleef de tweede helft spannend met een ruststand van 4-3.
In de rust kregen we vieze thee. Waarschijnlijk is er een verkeerd theezakje gebruikt. Dit wilde ik bij deze even melden.......... Tim kwam er in voor Jos. Helaas was de tweede helft niet zoveel meer aan. Zuidwolde wat meer aan de bal, maar er werd slechts éénmaal gescoord door beide ploegen. Een fraaie aanval via Tim en Stefan eindigde in een mooi afgemeten voorzet van laatstgenoemde, welke door Henri in het doel kon worden gelopen. Op dat moment 5-3 en de wedstrijd was wel gespeeld. Toch scoorde Hodo vlak voor tijd nog met een fraai afstandschot de 5-4.
Lekker veel doelpunten en weer 3 punten voor Zuidwolde. Kortom: 9 punten uit 3 wedstrijden, beter kan het niet.