Geschreven op 13 mei 2016 door Mariëtte Buning

Zuidwolde VR1 eindigt op 2e plaats

De dames van Zuidwolde hadden vrijdagavond hun laatste programma in Koekange en nog kans om kampioen te worden. De mannen van het eerste van Zuidwolde (die tevens hun trainers zijn) waren zelfs zo attent om hen moreel te ondersteunen. De openingswedstrijd was gelijk de belangrijkste, tegen koploper/concurrent Rouveen VR2. Helaas kwam Zuidwolde er niet aan te pas en tapte Rouveen uit een ander vaatje dan in de vorige ontmoeting, toen nog werd gelijk gespeeld. Nu was Zuidwolde duidelijk de onderliggende partij en werd met 2-0 verloren.

Hierna volgde de ontmoeting tegen het thuis spelende Vitesse. Om de kampioensaspiraties instant te houden, diende deze gewonnen te worden en hopen op misstappen van Rouveen. Dat het damesvoetbal in Koekange op een hoog niveau ligt werd duidelijk; helaas werd tegen Vitesse VR3 nipt met 0-1 verloren.

Rouveen was ongenaakbaar en won alle drie wedstrijden en werd kampioen. In de laatste wedstrijd tegen USV VR1 uit Nieuwleusen proefde Zuidwolde toch nog het zoet der overwinning (3-0). Vervolgens werd de terugreis naar de kantine naar Zuidwolde aanvaard; hier werden ze opgewacht door het eerste en het bestuur en werden de dames in de bloemetjes gezet voor hun knappe prestaties dit seizoen, tweemaal een tweede plaats. Bijzonder knap!