Anno 1987 4e elftal

Het verhaal van Zuidwolde 4    -    anno 1987

Zuidwolde 4 speelde indertijd enkele jaren in deze samenstelling in de afdeling Zwolle van de KNVB.

Sponsor: BRUINSMA hifi JVC video

Achterste rij: Lambertus v.d. Belt, Cor Wietsma, Theo Veldman, Arie Schonewille
Middelste rij: Henk Duinkerken, Gerard Hake, Chris Bruinsma (sponsor/speler), Rudy Vogelzang, Harry Kloeze, Johan Groen.
Voorste rij: Gert van ’t Zand, Jan Strijker, Bert Brontsema en Jan Terpstra

Het elftal speelde vaak in de volgende opstelling:

Rudy Vogelzang

Jan Terpstra

Johan Groen                Bert Brontsema/            Gerard Hake
                                          Jan Strijker

Henk Duinkerken/            Chris Bruinsma            Arie Schonewille
Lambertus v.d. Belt

Cor Wietsma                Harry Kloeze                Theo Veldman

Leider: Gert van ’t Zand

Lambertus van de Belt zien we als wedstrijdcoördinator bij JVZ nog regelmatig op sportpark Woltingeslag. Cor Wietsma en Jan Terpstra zijn nog altijd trouwe supporters bij de wedstrijden van Zuidwolde 1. Arie Schonewille stond vooral bekend om zijn uitschuifbare poten. Met dit “machtige wapen” wist hij regelmatig de ballen bij de tegenstander te veroveren. Theo Veldman was vooral befaamd om zijn imponerende rushes op de flanken. Hoewel we Theo wat minder vaak op sportpark Woltingeslag zien is hij nog altijd een hartstochtelijke fan van de v.v. Zuidwolde. Henk Duinkerken kennen we natuurlijk als “Bestuurslid Kantinezaken”. Gerard Hake zijn we enigszins uit het oog verloren. Hij kwam uit Zuid-Oost Drenthe en heeft een aantal jaren in Zuidwolde gevoetbald. Chris Bruisma was indertijd de spil, alwaar het team om draaide. Naast sponsor van dit team was deze technisch vaardige speler tevens aanvoerder en centrale man op het middenveld. Thans werkzaam bij de Grittenborg te Hoogeveen was Rudy Vogelzang onze doelman en sluitpost. Harry Kloeze was een behendige spits, die altijd goed was voor een doelpunt. Nog niet zo lang geleden speelde hij in Zuidwolde 6. Johan Groen woont in Hoogeveen en werd 2 jaar geleden als jubilaris (25 jaar lid) van de v.v. Zuidwolde in het zonnetje gezet.
Gert van ’t Zand was toen onze leider en is nog altijd aanwezig op sportpark Woltingeslag. Naar wij vernomen hebben is hij de stille kracht en ontwerper van een nieuw fenomeen binnen de v.v. Zuidwolde, t.w. “De Koffiebiel”. Maar daarover later meer.
“Last but not least”, gebroederlijk naast elkaar – tsja, hoe kan het ook anders – het “ambtelijke duo”
Jan Strijker en Bert Brontsema. Beiden stonden meestal centraal – als betrouwbaar slot – in de verdediging. Jan Strijker zijn we enigszins uit het oog verloren, doch voor zover bekend werkt Jan thans bij de gemeente Assen en is hij aldaar een “Big Boss” grondaankopen.
Bert Brontsema is thans bestuurslid binnen v.v. Zuidwolde en doet o.a. de verslaglegging van Zuidwolde 1.

Hebt u ook van deze mooie oude foto's, neem contact op met info@vvzuidwolde.nl of via de website en dan kunt u ze delen met anderen!