Anno 1992 Kerstzaal voetbaltoernooi Ruinen

ZUIDWOLDE WINNAAR RUINER KERSTZAALVOETBALTOERNOOI

RUINEN - Door een 3-0 overwinning in de finale tegen Uffelte werd het team van Zuidwolde woensdagavond overtuigend winnaar van het Ruiner SNS- kerstzaalvoetbaltoernooi. Zuidwolde was al getipt als favoriet voor de overname van de beker van titelhouder Ruinen. Dit omdat alle in de voorronden gespeelde wedstrijden door de sterk spelende ploeg van Zuidwolde waren gewonnen. In de 7e minuut van de finale tegen Uffelte opende Reziona de score. Met een kopbal bracht Erik Hegen in de 9e minuut de stand op 2-0 en bepaalde drie minuten later Ronald Arends na een geslaagde aanval de eindstand op 3-0. Meer strijd was er daarvoor te zien bij het treffen om de der de plaats tussen Vitesse’63 en HZVV. De wedstrijd eindigde in 3-3, waarna de wedstrijdleiding besloot tot een verlenging van 5 minuten. De eerst scorende ploeg zou volgens de regels winnaar zijn. Maar tot scoren kwam het niet, waarna strafschoppen de beslissing moesten brengen. Daarbij wist HZVV met 2 doelpunten er één meer te maken dan Vitesse’63 en de derde plaatste pakken.

Meer dan 100 teams uit Drenthe en NW-Overijssel namen in de afgelopen dagen deel aan het door Ruinen in sporthal de Marse georganiseerde zaalvoelbalfestijn. De finale werd de grote publiekstrekker met meer dan 260 betalende bezoekers op de tribunes. Voor de halve finale hadden zich geplaatst de teams van Havelte, FC Meppel 2, Vitesse’63, HZVV, Zuidwolde, Ruinerwold, Uffelte en Ruinen. Hierin werden FC Meppel 2, Ruinen, Havelte en Ruinerwold uitgeschakeld voor de eindstrijd. Zuidwolde, HZVV en Vitesse’63 maakten vervolgens uit wie winnaar werd. Zuidwolde toonde zich hierin de sterkste. Na afloop reikte in de kantine directeur v.d. Berg van de SNS-bank de bekers uit aan de drie beste ploegen, dit na een geslaagd festijn.