Anno oktober 1965

1e Clubblad vv Zuidwolde – De eerste "Rood-Zwarte"

De redactie van v.v. Zuidwolde is er in geslaagd om het allereerste exemplaar van het clubblad van v.v. Zuidwolde "op de kop" te tikken. Onder de titel "Sportnieuws" verscheen in oktober 1965 het allereerste clubblad van de v.v. Zuidwolde. In dit unieke document ondermeer:

- Openingswoord van toenmalig burgemeester van de gemeente Zuidwolde, Mr. N. Wessels Boer

- Tekstuele bijdrage van toenmalige erevoorzitter van v.v. Zuidwolde - en gemeentesecretaris van Zuidwolde – de heer J.M. Dikkenberg

- Tekstuele bijdrage van toenmalig voorzitter van v.v. Zuidwolde en tevens redacteur van "Sportnieuws" + bode bij de gemeente Zuidwolde – de heer Lourens Schalen.

- Een verslag van de jaarvergadering gehouden op 31 augustus 1965 in zaal Groenewold (Beugeling) - later beter bekend als café de Vries

- De trainer heette toen nog oefenmeester. Oefenmeester – dhr. G.J. Welbergen uit Meppel – levert daarin ook een tekstuele bijdrage. Hij werd indertijd bijgestaan door een zgn. elftalcommissie, bestaande uit: dhr. M. Groenewold (de plaatselijk kroeghouder?), de heer B. Huls en de heer J. Zoer (het zal toch niet waar zijn – de vader van ons aller Jaap Zoer).

- Voorts zien we enkele wedstrijdverslagen van Zuidwolde 1 en ook van de B en C-junioren.

- Bij de junioren treffen we o.a. als doelpuntenmakers: Cor Wietsma, Attie Vrielink (de vader van Roland en Arno Vrielink) en Lefert van ´t Zand.

- Voorts treffen we leuke reclame uit die tijd, w.o. de aanschaf van een FIAT 850 met een topsnelheid van maar liefst 125 km/u bij automobielbedrijf J. Zandman.