Geschreven op 29 april 2022 door Bert Brontsema

Old-Stars VV Zuidwolde - Old Stars FC Meppel = 6-12

Een oude jongensdroom ging in vervulling

Dinsdag 26 april 2022 ging voor velen een oude jongensdroom weer in vervulling. Na wellicht wel meer dan 25 jaar werden de kicksen weer aangetrokken en werd er weer een wedstrijd op het veld gespeeld. Een wedstrijd tegen de Old-Stars van FC Meppel (met daarbij o.a. de oud-trainer van vv Zuidwolde Jacob Botter. Jacob Botter begon zijn succesvolle trainerscarrière bij vv Zuidwolde in de periode 1974 tot en met 1976)

Het Old-Starsteam van Zuidwolde bestond uit: Henk v.d. Hof, Harm Scholten, Lo Dijkstra, Gerry Luppes, Albert Oppers, Roelof Prins, Theo Nijhuis, Wout Bremer, Cor de Ruiter en Bert Brontsema. De wedstrijdduur bedroeg 2 x 20 minuten, met uiteraard ook een pauze van plm. 20 minuten.

Na een stroef begin (met de nodige tegendoelpunten) kwamen de Old-Stars van Zuidwolde beter in haar spel. Uiteindelijk wisten de roodzwarten 6 x te scoren, met daarbij 3 treffers van Roelof Prins en Albert Oppers, Theo Nijhuis, Wout Bremer scoorden ieder 1 x. Al met al was het voor een ieder een geslaagde middag. Met dank ook aan de selectie van FC Meppel (onder aanvoering van Frans Fleer). De einduitslag was helemaal niet zo belangrijk. Als we goed geteld hebben won FC Meppel uiteindelijk met 6-12. Belangrijker was, dat de P(lezier)-tactiek vooral zegevierde.

Uit de oude doos van Lo Dijkstra kwam er nog een oud roodzwarttenue (jaren 1960/'70) met als sponsor café de Vries te voorschijn. Een echte collectors-item.

Kortom, het was een zeer geslaagd event. Komend seizoen is het voornemen dat het Old Starsteam van de vv Zuidwolde in competitieverband gaat deelnemen.

Afbeeldingen bij dit bericht