Geschreven op 25 september 2022 door Bastin Steenbergen

VCG 1 – Zuidwolde 1 (zat) = 3-0 (1-0)

Zuidwolde strijdend ten onder tegen VCG.

Zuidwolde speelde zijn eerste competitie wedstrijd in Geesbrug tegen het altijd lastige Voetbal Club Geesbrug. In de eerste helft ging het gelijk op waarbij Zuidwolde net voor rust de 1-0 om de oren kreeg. Na rust kwam de vermoeidheid erin bij beide ploegen en dit kwam niet ten goede van het spel. Door persoonlijke fouten werd het uiteindelijk 3-0 voor de thuisploeg.

Zuidwolde startte goed aan de wedstrijd en dit leidde gelijk tot een kans die er misschien wel in had gemoeten. Sjors Boon werd vanaf de zijkant ingespeeld in het middenveld en stuurde Rick van Egten weg. Rick van Egten kon na het omspelen van de keeper helaas de bal niet in het doel krijgen, zijn schot met buitenkant voet kwam in het zijnet terecht. Zuidwolde had het voornamelijk moeilijk met de ervaren Andy Kreeft achterin en de snelle linksbuiten Enrico Schonewille. Onze Lex van Duren had de gehele wedstrijd zijn handen vol hier aan. Na wat afstand schoten van Zuidwolde (Rick van Egten en Bastin Steenbergen) werd Zuidwolde niet meer gevaarlijk de eerste helft. Vlak voor rust viel de 2e bal in het middenveld en werd deze opgevangen door VCG, snelle bal tussendoor op de nummer 14 die gemakkelijk voor kon geven waardoor VCG net voor rust op 1-0 komt.

Na rust was het balbezit gelijkwaardig maar vielen de doelpunten helaas aan de andere kant. De vermoeidheid kwam in beide ploegen en dit was niet ten goede van het spel. Bas Schipper hield enkele goede pogingen tegen voor Zuidwolde maar door twee persoonlijke fouten aan de kant van Zuidwolde werd de 2-0 en 3-0 gemaakt.

Ondanks een moeilijke voorbereiding geeft deze wedstrijd tegen VCG voldoende voldoening en kunnen we ons opmaken voor een moeilijke wedstrijd volgende week THUIS tegen C.E.C.

Opstelling: Bas Schipper, Lex van Duren (Tom Nijholt), Jari v/d Water, Cedric Jansen, Justin Kreuze (Bart Zinger), Sjors Boon (Thom van Putten), Bastin Steenbergen, Wesley de Boer, Dani v/d Water (Nilan Kramer), Rick van Egten, Dim Cazemier (Keano Loopers).

Afbeeldingen bij dit bericht