Geschreven op 29 januari 2023 door .

Beilen – Zuidwolde = 0-0

Geen winnaar bij pover degradatieduel

In een niet al te beste wedstrijd hebben Beilen en Zuidwolde de punten gedeeld. Op een knollentuin waarop het bijna onmogelijk is om te combineren, kreeg deze wedstrijd de uitslag die het verdiende, 0-0. Een uitgelezen mogelijkheid om via een strafschop te scoren lukte ook niet.

Zuidwolde begon voortvarend aan de wedstrijd; de eerste corner voor Zuidwolde werd gepakt door de keeper. Tussendoor was er het goed en ver uitkomen van keeper Jelmer Timmer op een Beilen counter. Hierna weer twee hoekschoppen voor de gasten. Zuidwolde was beter en de eerste kans was voor Nico Schulting, maar de keeper redde bekwaam.
Na 23 minuten een dieptepass van Bas Hempen op Frans Capellen. Zijn goede voorzet werd niet op waarde geschat door Bram Klein (zachte intikker). Hierna een (lichte) overtreding na een lange rush van Steven Berghuis binnen de 16. De gemakkelijk gegeven penalty werd door Frans Capellen strak in de rechterhoek geschoten, maar werd knap gestopt door de keeper. De rebound werd over geknald door Martijn Spijkerman. Eigenlijk pasten deze missers (achteraf) in de geest van de wedstrijd.

Hierna een fase dat de thuisploeg wat beter was. Gelukkig voor Zuidwolde waren ze erg slordig voorin. Frans Capellen probeerde nog een lob van grote afstand, maar de keeper van Beilen was goed.

De tweede helft begon met dezelfde 11 spelers en dit wekte toch wel enige verbazing langs de lijn.
Via een puike een-twee maakte Beilen bijna de openingsgoal. Jelmer Timmer redde ten koste van een hoekschop. Zuidwolde kreeg hierna weer drie corners op rij. In de 68e minuut was er een grote kans voor de geel zwarten, maar de bal hobbelde naast. Hierna een diepe bal op Frans Capellen die net naast schoot. Tegen het eind van de wedstrijd was er nog een voorzet van Frans Capellen en er volgde een hard schot van Bas Hempen net voorlangs het doel. Zo bleef het bij 0-0.

Opstelling: Jelmer Timmer, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Ralph Zantinge, Mathijs Steenbergen, Bram Klein (Wesley de Boer), Bas Hempen (Joris de Roo), Nico Schulting, Frans Capellen, Mark van de Beld en Tiemen Wegman.

Afbeeldingen bij dit bericht