Geschreven op 13 november 2022 door .

Dalen – Zuidwolde = 2-0 (2-0)

Zuidwolde verliest van Dalen

In de uitwedstrijd in en tegen Dalen maakte de thuisploeg direct het verschil en stond het na een dik kwartier al 2-0. Zuidwolde liep de rest van de wedstrijd achter de feiten aan.

Na drie minuten werd de bal rustig terug gekopt door Dalen en via de rechtsbuiten beheerst in de linkerhoek geschoten, 1-0. De eerste aanval van de gasten uit Zuidwolde ging via een inzet van Joris de Roo een halve meter naast het doel. Na een kwartier was er een afstandsschot van Dalen dat licht werd aangeraakt, maar toch (of daardoor) precies in de rechterhoek verdween, en stond het al 2-0. Zuidwolde moest zich deze fase van de wedstrijd beperken tot verdedigen. Dalen had nog een vrije trap welke voorlangs werd gekopt.
Zuidwolde mocht hierna drie hoekschoppen nemen, maar daar kwam weinig gevaar uit.
Nico Schulting stak Ralph Zantinge weg, maar deze kwam helaas net tekort voor de keeper. Zuidwolde kwam geleidelijk aan iets beter in de wedstrijd. Een inzet van Joris de Roo werd ten koste van weer een corner naast gewerkt. Hierna nog een indraaiende vrije trap van Frans Capellen die de keeper pakte. Vlak voor rust weer een sterke fase van de roodwitten. Deze aanval eindigde met een schot op de bovenkant van de lat.

De tweede helft begon met een corner na goed doorzetten van Joris de Roo. De hoekschop zelf werd net naast gekopt bij de tweede paal door Mathijs Steenbergen. Zuidwolde zocht nadrukkelijk de aanval, maar Dalen is gewoon een erg goed voetballende ploeg. Steven Berghuis soleerde nog enkele keren het halve veld over. Dalen beperkte zich het tweede bedrijf tot afstandsschoten en een verdwaalde counter.
Een corner van Zuidwolde werd goed terug gelegd voor de neus van de keeper door Stef Raben, maar het schot uit de tweede lijn kwam er niet omdat twee spelers elkaar in de weg liepen. Zuidwolde deed erg zijn best en had ook meer balbezit, maar echt gevaarlijke situaties waren er maar zelden. Een mooie schuiver van de ingevallen Bas Hempen kwam recht in de handen van de doelman.
De restverdediging van Zuidwolde functioneerde wel goed na de rust. De blauwwitten stichten nog redelijk wat gevaar tegen het eind van de wedstrijd, maar Dalen maakte de wedstrijd dood door geveinsde blessures en wissels.

Opstelling: Jelmer Timmer, Martijn Spijkerman, Tiemen Wegman, Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Frans Capellen (Robin Comello), Nico Schulting (Stef Raben), Joris de Roo (Bas Hempen), Ralph Zantinge, Bram Klein en Mark van de Beld.

Afbeeldingen bij dit bericht