Geschreven op 02 oktober 2022 door .

EMMS – Zuidwolde = 3-0 (2-0)

Zuidwolde verliest ook zijn tweede wedstrijd.

Zuidwolde zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen. Het was dat keeper Wesley Steenbergen deze zondagmiddag fabelachtig keepte, anders had de uitslag er ook heel anders uit kunnen zien. Behoudens de openingsminuten speelde Zuidwolde een erg matige eerste helft. De tweede helft was Zuidwolde gelijkwaardig aan de thuisploeg. Maar goed, het verschil was toen al gemaakt.

Na drie minuten werd Steven Berghuis weggestuurd door aanvoerder Mathijs Steenbergen en hij schoot de bal op zijn Van Bastens op de deklat buiten bereik van de keeper. Hierna een voorzet van Twan van ’t Zand, waar geen doelpoging uit volgde helaas. De gasten uit Zuidwolde openden sterk.
Na acht minuten de eerste aanval van thuisploeg EMMS en prompt via de rechtsbuiten ging de bal boven in de hoek (1-0). Na 12 minuten werd de verdediging van Zuidwolde dronken gespeeld en stond het al 0-2, ondanks een vlaggende grensrechter en buitenspel. Hierna werd een (doorgebroken) speler van EMMS neergehaald, maar oude bekende van Zuidwolde, scheidsrechter M. Boekholt, toonde wat medeleven en gaf slechts geel. Uit de vrije trap kwam niks. Gelijk hierna weer een goede aanval van de ploeg uit Slagharen en de keeper werd omspeeld, maar met veel geluk werd de bal tot corner verwerkt. De grensrechter vlagde wel weer, maar werd weer genegeerd. Na 23 minuten gingen de roodwitten andermaal op het doel van Zuidwolde af, maar weer een knappe redding van Wesley Steenbergen.
Na een half uur een voorzet van Steven Berghuis maar Ralph Zantinge kon net niet binnen werken bij de eerste paal.
Hierna weer een forse overtreding van Zuidwolde, ditmaal door aanvoerder Mathijs Steenbergen, maar de scheidsrechter greep weer naar zijn broekzak. Slechts geel dus.
Vijf minuten later weer een grote kans voor EMMS, maar de spits presteerde het om naast te schieten, tot hilariteit van het publiek. De grensrechter van Zuidwolde kon niks meer goed doen in de ogen van de leidsman.
Vlak voor rust een mooie indraaiende hoekschop van Frans Capellen, op de lat. Het zat Zuidwolde ook niet mee qua doelpogingen. Hierna een solo van dezelfde speler, maar zijn schot scheerde over de kruising. De thuisploeg was ondertussen ook nog een paar keer flink gevaarlijk, maar doelman Steenbergen ontpopte zich tot man van de wedstrijd. De ruststand was 2-0.

De eerste aanval van Zuidwolde in de tweede helft werd Joris de Roo buitenspel gevlagd. EMMS had hierna een goede kans, maar het schot ging recht op de keeper af.
Een fraaie pegel van Mathijs Steenbergen werd (per toeval) weggekopt tot corner. Hieruit een goede kans voor Bram Klein, maar hij trapte rakelings naast. Frans Capellen dolde zijn man en gaf voor bij de tweede paal, maar Martijn Spijkerman kwam niet goed de lucht in en schampte de bal slechts. Dit was een sterke fase van de in blauw wit spelende gasten. Zuidwolde ging niet bij de pakken neerzitten en speelde de tweede helft beduidend beter dan de eerste. Of EMMS liet het toe, dat kan ook.
In de laatste minuten werd er weer goed gevoetbald door Frans Capellen met een strakke voorzet op Nico Schulting, maar zijn schot werd er knap uitgeranseld.

In de blessuretijd maakte EMMS nog de 3-0.

Opstelling: Bas Hempen (Tiemen Wegman), Robin Comello (Bram Klein), Wesley Steenbergen, Mathijs Steenbergen, Martijn Spijkerman, Steven Berghuis, Frans Capellen, Joris de Roo, Ralph Zantinge (Mark van de Beld), Twan van 't Zand (Stef Raben), en Nico Schulting.

Afbeeldingen bij dit bericht