Geschreven op 27 november 2022 door .

Pesse – Zuidwolde = 3-4 (0-1)

Zuidwolde pakt de punten in Pesse.

Zuidwolde heeft in een ware kraker gewonnen bij Pesse. Al snel kwamen de roodzwarten voor, maar daarna was er een periode tot de rust dat Pesse beter was. De voorwaartsen van Zuidwolde waren echter goed scherp en tilden na rust de stand naar 1-4. Tegen het eind maakte Zuidwolde het zich zichzelf nog onnodig moeilijk door Pesse terug te laten komen in de wedstrijd.

De eerste aanval ging via Nico Schulting maar zijn voorzet werd niet op waarde geschat. Even later strooide Frans Capellen met een no look pass op Steven Berghuis en hij mikte de bal precies langs de keeper en na 8 minuten stond het 0-1.
Na een kwartier lag er een speler van Zuidwolde op de grond, maar Pesse speelde door en Marco Hartman had een grote kans dicht voor het doel. Hij wipte de bal over de keeper, maar net langs de linkerpaal.
Na 18 minuten was een inzet van Frans Capellen richting de lange hoek, maar er zat net een Pesser been tussen. Na 20 minuten leken de gasten de 0-2 te scoren door Nico Schulting na een geweldige dieptepass van Mathijs Steenbergen, maar helaas stond Nico net buitenspel.
Daarna een mooie pegel van Bram Klein over de natte grond, maar een goede redding van de keeper. Hierna een mooie hoge voorzet door Frans Capellen, maar voor er gekopt kon worden, was het alweer buitenspel.

Pesse had tussendoor enkele hoekschoppen genomen, maar was verder niet echt heel gevaarlijk. Het laatste deel van de eerste helft kon Zuidwolde de bal moeilijk in de ploeg houden. Hierdoor ontstond vlak voor rust een hachelijke situatie voor het doel van Zuidwolde waarbij keeper Stef Raben geraakt werd. Pesse kreeg weer een corner waaruit hard over gekopt werd. Pesse viel veel aan over de rechterkant, maar door goede slidings van linksback Twan van 't Zand kwamen ze er niet langs. De ruststand was een verdiende 0-1.

De tweede helft begon met de led lampen aan en Pesse begon beter. Uit de eerste counter van Zuidwolde kwam een voorzet van Steven Berghuis welke door Ralph Zantinge werd over geschoten. Zuidwolde verloor de slag op het middenveld, maar gelukkig was Pesse niet scherp voor de goal. Tegen de verhouding in verdubbelden de roodzwarten de score. Via linksbuiten Steven Berghuis die een voorzet gaf en de keeper tikte de bal aan, maar precies bij Frans Capellen in de voeten. Dat moet je niet doen want gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven; Ronaldo scoort voor Portugal, Messi scoort voor Argentinië en Frans Capellen scoort voor Zuidwolde (0-2).
Zuidwolde nam hierna het initiatief over. Enkele goede aanvallen via de snelle Joris de Roo. Uit een corner scoorde dezelfde speler bijna ten koste van weer een hoekschop. Via een sublieme aanval opgezet door Martijn Spijkerman beloonde invaller Joris de Roo zijn sterke optreden en besliste de wedstrijd (0-3). Althans dat dacht ondergetekende. Door een misverstand in de verdediging maakte Pesse 10 minuten voor tijd de 1-3.

Een door hem zelf versierde vrije trap werd door Frans Capellen over geschoten. Uit een corner kopte Steven Berghuis bij de tweede paal de 1-4 binnen, mooi naar de grond.
Pesse gaf echter niet op en maakte via een soort sliding de 2-4 mooi in de bovenhoek. Bij de volgende aanval over rechts werd het zelfs 3-4. Zuidwolde liet het niet verder komen en nam de punten mee naar huis.

Opstelling: Stef Raben, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Mark van de Beld, Tiemen Wegman (Bas Hempen), Bram Klein (Joris de Roo), Twan van 't Zand, Frans Capellen en Nico Schulting.

Afbeeldingen bij dit bericht