Geschreven op 24 augustus 2022 door .

SV Steenwijkerwold – VV Zuidwolde = 1-2 (1-1)

Zuidwolde wint fortuinlijk

De eerste oefenwedstrijd van de VV Zuidwolde (zondag moet je er tegenwoordig bijzeggen) speelde zich af op het gezellige complex van Steenwijkerwold.

Onder toeziend oog van een vrij grote publieke belangstelling en in een lekker zonnetje nam Zuidwolde brutaal de leiding door een voorzet van Steven Berghuis op Bas Hempen die de 0-1 aantekende. Steenwijkerwold maakte nog voor rust de verdiende gelijkmaker.

In de tweede helft had de thuisploeg duidelijk het meeste balbezit en de meeste kansen. Maar nieuwe keeper Wesley Steenbergen hield zich kranig in zijn eerste wedstrijd in het eerste. Helaas moest hij zich een kwartiertje voor tijd laten wisselen na een botsing met een tegenstander even daarvoor. Ralph Zantinge deed het groene shirt aan en deed het laatste keeperswerk met verve. Mark van de Beld heerste weer als vanouds achterin alsof hij er nooit was uit geweest. De roodzwarten van Steenwijkerwold hadden veel kansen zoals vermeld, maar de winnende viel wonderwel niet. Er komt dan ruimte voor de tegenstander en in de laatste seconden kwam de (bekende) counter van het in blauw wit spelende Zuidwolde; de bal kwam bij good old Frans Capellen. Hij stuurde twee man het bos in en, handig als je tweebenig bent, prikte de bal met links in de binnenkant van het zijnet. De scheidsrechter floot gelijk af. Een ietwat fortuinlijke overwinning voor de nieuwe trainer Erik Hegen. Aanstaande zondag de volgende oefenwedstrijd thuis tegen SVZ (Zeijen).

Selectie; Wesley Steenbergen, Mark van de Beld, Bram Klein, Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Joris de Roo, Bas Hempen, Nico Schulting, Martijn Spijkerman, Chiel Dekker, Jur Dekker, Robin Comello en Steven Berghuis.

Afbeeldingen bij dit bericht