Geschreven op 04 september 2022 door .

SVBO – Zuidwolde = 8-0 (2-0)

Zuidwolde krijgt pak slaag in Emmen.

Zuidwolde speelde de eerste bekerwedstrijd in Barger Oosterveld (Emmen) tegen de plaatselijke SVBO. De geelzwarten waren zo vriendelijk om Zuidwolde mee te laten voetballen deze zondagmiddag, maar de eersteklasser was uitermate effectief. Was de ruststand (2-0) nog bescheiden, in de tweede helft werden de gasten van het kastje naar de muur gestuurd en eindigde het in een licht beschamende 8-0.

Wellicht de beste kans voor Zuidwolde was na een misverstand in de verdediging; Frans Capellen ging alleen op keeper af, maar die redde met de vingertoppen ten koste van een hoekschop. De spelers van Zuidwolde waren niet gewend aan een besproeid kunstgrasveld en gleden in het begin van de wedstrijd alle kanten op.
De wedstrijd leek redelijk gelijk op te gaan, maar dat was gezichtsbedrog, Na een kwartier viel toch de 1-0 voor de geel zwarten na een snelle aanval door het midden. Na 20 minuten was er een lange bal op een compleet vrijstaande speler die in alle rust naar huis kon bellen en toen de bal binnen werkte (2-0). Na de drinkpauze waren er enkele corners voor SVBO alwaar geen groot gevaar uit kwam. Na een half uur kwamen de roodzwarten eindelijk weer voor het vijandelijke doel en Frans Capellen dwong de keeper weer tot het weggeven van een corner.
SVBO knalde hierna de bal na een snelle counter op de linkerpaal. Bij een volgende aanval voorkwam een goede redding van Wesley Steenbergen de 3-0. Een voorzet van Joris de Roo op Ralph Zantinge die de bal in het doel wilde glijden, maar helaas zat er een voetje tussen. De gasten kregen drie corners achter elkaar. Vlak voor rust na een voorzet van Joris de Roo werd er duidelijk hands gemaakt binnen de 16 door SVBO. De scheidsrechter wilde echter van niets weten. Dit was een goede fase van Zuidwolde net voor rust en gaf hoop voor de tweede helft. Zuidwolde kreeg de complimenten van het thuispubliek van Barger Oosterveld.

Na rust had Zuidwolde aanvankelijk het meeste balbezit, maar de doelpunten vielen aan de andere kant. Een speler van SVBO omspeelde keeper Wesley Steenbergen en noteerde de 3-0. In de volgende aanval kwam de definitieve beslissing (4-0) na een strak schot over de grond. Slecht uitverdedigen van Zuidwolde leverde de 5-0 op. Na de tweede drinkpauze maakte de thuisploeg de 6-0. Ze liepen er nu wel heel gemakkelijk doorheen. Zuidwolde deed nog een poging de eretreffer te maken, maar het mocht niet zo zijn. SVBO maakt na een snelle uitval nog wel de 7-0. Helaas viel vlak voor het einde ook nog de 8-0 toen na een snelle een-twee de verdediging van Zuidwolde te kijk werd gezet.

Opstelling. Wesley Steenbergen, Twan van 't Zand, Steven Berghuis, Mathijs Steenbergen, Martijn Spijkerman, Joris de Roo (Stef Raben), Bas Hempen, Ralph Zantinge, Tiemen Wegman (Robin Comello), Frans Capellen en Nico Schulting (Mark van de Beld).

Afbeeldingen bij dit bericht