Geschreven op 25 september 2022 door .

Zuidwolde – HODO = 1-3 (1-1)

Zuidwolde heeft het 75-jarig jubileum helaas niet feestelijk kunnen afsluiten. Promovendus HODO was met name in de tweede helft de bovenliggende partij. Zuidwolde had vooral in de eerste helft meer balbezit, maar als je de kansen niet maakt en de tegenstander wel, dan win je nooit. Zo simpel is het.

Na vijf minuten in de wedstrijd was er een goede kans voor HODO, maar in plaats van zelf te schieten, gaf de speler (te hard) voor. Na 10 minuten was er een strakke voorzet van Frans Capellen vanaf rechts, maar Joris de Roo kon net niet intikken. Hierna werd de wedstrijd een poosje gestaakt vanwege lichamelijk ongemak bij de scheidsrechter. Gedurende de rest van de eerste helft het volgende beeld; Zuidwolde viel aan en HODO counterde. Na een dik kwartier was er een hoekschop van de gasten. Laag over de grond werd deze van buiten de 16 hard ingeschoten (0-1).
Zuidwolde had hierna nog een kans via Steven Berghuis, maar zijn schot was niet te krachtig.
Ralph Zantinge fungeert dit seizoen als middenvelder en in die hoedanigheid kwam hij hard in botsing met de doelman van HODO, gelukkig konden beiden door. Na een ouderwetse scrimmage maakte Nico Schulting vanuit de draai de dik verdiende gelijkmaker (1-1). Na weer een corner van Zuidwolde liet de keeper de bal los, maar helaas niemand die kon binnen werken. Zuidwolde wilde nog voor rust de voorsprong bewerkstelligen; schoten van Joris de Roo en Frans Capellen hadden een beter lot verdiend. De ruststand bleef echter 1-1.

Na rust was er een vrije trap van HODO op de 16, maar de bal werd weggewerkt. HODO drong aan, hierna werd nog een bal van de lijn gehaald. Even daarna een counter van de thuisploeg en de bal kwam met geluk bij Joris de Roo voor de voeten. Hij ging alleen op de keeper af, maar schoot helaas naast. Deze misser was wellicht het kantelpunt in de wedstrijd. Wat als deze wel had gezeten..
Hierna nog diverse voorzetten van Frans Capellen waar ook te weinig mee werd gedaan;  Zuidwolde ontbeert een killer in de 16. Na een kwartier in de tweede helft kantelde het wedstrijdbeeld iets, HODO werd sterker. Wesley Steenbergen rammelde de bal knap uit de hoek na een inzet van HODO. Toch werd de druk van de ploeg uit Hollandscheveld steeds groter. Na een aanval over rechts viel de 1-2. Even later een afstandsschot van de net ingewisselde Profijt en viel de beslissing (1-3). Zuidwolde viel hierna nog wel aan, maar de combinaties liepen niet mooi, of men stond buitenspel. De roodzwarten konden wel eens een lastig seizoen krijgen…

Opstelling Wesley Steenbergen, Tiemen Wegman (Stef Raben), Bas Hempen, Joris de Roo, Ralph Zantinge, Martijn Spijkerman, Mathijs Steenbergen, Frans Capellen, Nico Schulting, Robin Comello en Steven Berghuis.

Afbeeldingen bij dit bericht