Geschreven op 06 november 2022 door .

Zuidwolde – Sint Annaparochie = 2-0 (1-0)

Loon naar werken voor Zuidwolde; eerste overwinning van het seizoen.

De eerste ontmoeting ooit tussen deze twee ploegen zal Zuidwolde nog lang heugen; eindelijk bleven de punten in eigen huis. Zuidwolde kwam in de eerste helft verdiend voor. In de tweede helft waren de gasten beter, maar dankzij enkele schitterende parades van jongeling Wesley Steenbergen bleven ze droog staan. Zuidwolde verdubbelde de score uit een counter.

Zuidwolde start de wedstrijden meestal goed en ook nu was het niet anders. Na 10 minuten was er een opgelegde kans voor Steven Berghuis, na een strakke voorzet van Frans Capellen, maar 1 meter voor de keeper tikte hij de bal in diens handen. Na een kwartier werd Robin Comello, rechtsvoor i.p.v. back, gehaakt binnen de beruchte lijnen. De strafschop werd door Frans Capellen hard tegen de touwen gewerkt, 1-0. Na een half uur weer een mooie aanval van Zuidwolde via de mee opgekomen Mathijs Steenbergen en uiteindelijk was er een voorzet van Steven Berghuis vanaf links en Ralph Zantinges mooie schot werd helaas licht van richting veranderd. De corner hierna leverde niets op.
Sint Annaparochie had nog een goede uitval. Keeper Wesley Steenbergen was ver uit de goal en raakte de bal niet goed. Gelukkig maakte de tegenstander een lichte overtreding en werd de aanval afgefloten.
Mark van de Beld ging vervolgens mee naar voren maar helaas werd er te weinig gedaan met zijn voorzet vanaf de rechtervleugel. Even later werd een snelle counter van Frans Capellen tot corner verwerkt. Deze werd voor het doel geslingerd en verdediger Twan van ’t Zand plaatste een machtige kopbal richting de onderkant van de lat. De bal werd echter ternauwernood tot corner werd verwerkt door de keeper. De ruststand bleef dus 1-0.

In de tweede helft was er een voortdurend overwicht van de gasten uit Friesland. Enkele hoge voorzetten cq corners werden knap uit de lucht geplukt door doelman Wesley Steenbergen. Een scherpe counter werd uitgevoerd via Frans Capellen die de bal mooi op Steven Berghuis meegaf in de loop die vervolgens vanaf links knap de keeper verschalkte (2-0), zie foto.
De roodzwarten hadden helaas hierna wel een paar gele kaarten nodig om enkele veelbelovende aanvallen van de zwartwitten te onderbreken. Na een diepe bal van Sint Anna was er een botsing van enkele spelers inclusief de keeper en de scheidsrechter gaf nu ook een penalty aan de gasten. De bal werd echter vrij eenvoudig gepakt door de toch al goed spelende jonge keeper van Zuidwolde.
Sint Annaparochie was de tweede helft beter zoals gezegd, maar had moeite om tot scoren te komen. De scheidsrechter hielp ze een handje door weer een penalty toe te kennen na een handsbal binnen de 16 meter. Maar de inzet werd andermaal gestopt, nu in de ander hoek en ook de rebound werd gestopt door man van de wedstrijd, Wesley Steenbergen!
Zuidwolde kon alleen counteren, maar hoe. Via een solo van Steven Berghuis welke gestopt werd op de rand van de 16 middels een overtreding. De toegekende vrije trap werd door Frans Capellen snoeihard op de lat getrapt (zie foto).
Na goed doorzetten van invaller Joris de Roo was er nog een hoekschop voor de thuisploeg. Helaas werd deze voorlangs gekopt. Na een misverstand in de verdediging van de gasten was er nog een laatste grote kans voor de thuisploeg, maar invaller Stef Raben schopte tegen de keeper aan. Zuidwolde sleepte een zwaar bevochten overwinning uit het vuur, gelukkig viel het nu eens de goede kant op.

Opstelling: Wesley Steenbergen, Twan van 't Zand (Nico Schulting), Robin Comello (Joris de Roo), Ralph Zantinge, Martijn Spijkerman, Mathijs Steenbergen, Frans Capellen, Mark van de Beld, Tiemen Wegman, Steven Berghuis en Bram Klein (Stef Raben).

Afbeeldingen bij dit bericht